Advertisement
STIRI — martie 1, 2016 at 12:27 pm

Audi Q2 atacă un segment de piață aflat în plină expansiune

by

Audi Q2 nu este, nu poate și nici nu vrea să fiu un SUV în sensul clasic al cuvântului. Este mai degrabă un crosshatch care, pentru noi cel puțin, seamănă destul de mult cu VW Cross Polo. Diferența însă constă în proporțiile diferite, similare mai degrabă cu cele ale unui SUV compact decât cu cele ale unei subcompacte pe tocuri.

Audi Q2 încearcă să profite din plin de potențialul pe care acest nou segment îl are în fața unor clienți care vor ceva diferit și care caută o mașină care să-i reprezinte așa cum trebuie. Cu dimensiuni compacte, dar cu un design care ascunde acest lucru, Audi Q2 pare, la prima vedere, o mașină solidă care va trece cu brio testul aglomerațiilor urbane pe care le va înfrunta. Nu este vorba despre un SUV, nici măcar despre un SUV compact, ci despre un crossover mic, care vrea să livreze toate avantajele unei compacte într-o caroserie de „4×4”.

Audi Q2

Trendurile se schimbă, iar valul de modele din acest segment apărute în ultima vreme nu face altceva decât să confirme acest lucru. Dacă Nissan Juke, Mazda CX-3, Ford Ecosport sau Opel Mokka joacă de ceva vreme în nișa asta, producătorii premium pare că s-au trezit ceva mai târziu, dar nu vor să stea pe bară. Desigur, nu e și cazul celor de la Mercedes-Benz care comercializează GLA-ul cu mult succes. Există destul de multe zvonuri care ne fac să credem că și BMW lucrează la un X2, așa că Audi Q2 nu și-a făcut degeaba apariția. Din contră.

Audi Q2

Argumentele pe care Audi Q2 le aduce în acest segment nu diferă față de cele ale concurenței. Se vorbește destul de mult despre importanța conectivității digitale, mai ales că publicul țintă este unul tânăr, care nu lasă smartphone-ul din mână și pentru care mediul digital este ca o a doua casă. Așa cum era normal, Audi Q2 poate fi echipat cu sistemul MMI care este controlat prin intermediul unui buton rotativ, în timp ce un spot Wi-Fi permite navigarea pe net de pe dispozitivele mobile. Un SIM este integrat în mașină și oferă funcția roaming, iar pentru utilizatorii de telefoane sau dispozitive cu iOS sau Android, interfața Audi permite o utilizare mult mai facilă. Aplicația gratuită Audi MMI connect permite streaming-ul media precum și transferul calendarului de pe smartphone în sistemul MMI, iar pentru utilizatorii dispozitivelor Apple, Audi Q2 oferă și posibilitatea conectării cu aplicația myAudi, aceasta permițând transferul destinației din telefon către sistemul de navigație al mașinii.

Audi Q2

Pe lângă toate aceste posibilități digitale, Audi Q2 se adresează și celor care caută și au nevoie de o mașină care să le îndeplinească cerințele în materie de caracter practic. Cu un volum al portbagajului ce pornește de la 405 litri și care poate ajunge la 1.050 de litri, Audi Q2 se achită de această sarcină, în timp ce poziția mai înaltă la volan contribuie la senzația care-ți spune că nu te afli într-o simplă compactă. Un alt aspect important este acela al personalizării, astfel că Audi Q2 vine cu o paletă bogată de culori pentru exterior, dar și cu o multitudine de opțiuni pentru culorile interiorului, fie că vorbim despre tapițerie sau despre alte elemente ce pot fi personalizate.

Audi Q2

La capitolul motorizări, noul Audi Q2 oferă o gamă de șase propulsoare, dintre care trei sunt pe benzină și alte trei diesel. Cel mai mic motor este unul cu trei cilindri, de 1,0 litri, urmat de două propulsoare cu patru cilindri, de 1,4 litri și 2,0 litri. Gama propulsoarelor diesel variază de la 1,6 până la 2,0 litri, în timp ce puterea maximă variază de la 116 CP până la 190 CP. În versiunile de echipare standard, noul Audi Q2 este echipat cu o transmisie manuală cu șase rapoarte, dar se poate opta, contra cost, pentru transmisia automată Steptronic, cu dublu ambreiaj și șapte trepte. În cazul motorizărilor de top, atât diesel, cât și benzină – 2.0 TDI și 2.0 TFSI – Audi Q2 poate fi echipat opțional și cu sistemul de tracțiune integrală quattro. Audi Q2 va debuta pe piața europeană în toamna acestui an, dar pre-comenzile vor putea fi preluate începând cu jumătatea lui 2016.

Citeste si...

Opel Ampera-e – Un Chevrolet Bolt EV cu viză pentru Europa
Noul Mercedes-Benz Clasa G este disponibil în România de la 107.451 euro

Lasa un comentariu:

Comentarii