Audi h-tron quattro dovedește potențialul propulsiei cu hidrogen și prezintă sisteme de condus autonom pe care le vom regăsi la viitoarea limuzină A8.
Încă din luna decembrie a anului trecut vă anunțam despre zvonul că Audi pregătește o versiune cu propulsie pe hidrogen a lui Audi e-tron quattro, conceptul cu propulsie integral electrică prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna lui 2015. Zvonul a devenit realitate odată cu deschiderea Salonului Auto de la Detroit (11-24 ianuarie 2016). Aici a fost dezvăluit Audi h-tron quattro, un concept dotat cu a cincea generație a propulsiei cu pilă de combustibil dezvoltată de Audi și Volkswagen.
Eficiența sistemului dezvoltat de companiile germane este într-adevăr promițătoare. Conceptul consumă circa un kilogram de hidrogen la 100 km/h parcurși, iar autonomia sa totală este de 600 km, în condițiile în care durează doar patru minute pentru a umple rezervoarele mașinii. Există 3 rezervoare pentru hidrogen, a căror rezistență este garantată de faptul că sunt construite cu mai multe straturi, folosindu-se materiale precum polimeri ramforsați cu fibră de carbon sau polimeri ramforsați cu fibră de sticlă.
Obținerea unei autonomii cu valori ridicate este susținută inclusiv de coeficientul aerodinamic foarte bun al caroseriei (0,27 Cd). De asemenea, panourile solare de pe plafon generează 320 W, ceea ce echivalează cu 1.000 km adăugați la autonomia anuală a mașinii.
Sistemul cu hidrogen dezvoltă o putere de 110 kW. Dar acesta primește ajutor de la o baterie litiu-ion care cântărește sub 60 de kilograme și produce încă 100 kW. Acest surplus este livrat temporar, pe parcursul accelerărilor, urmând ca bateria să se reîncarce la fiecare frânare a mașinii. Resursele sistemului cu hidrogen și ale bateriei sunt livrate către două motoare electrice. Unul de 90 kW animează roțile din față, iar altul de 140 kW pune în mișcare roțile din spate. Per total, Audi h-tron quattro are un cuplu de 550 Nm, ceea ce îi permite să demareze de la 0 la 100 km/h în puțin sub 7 secunde. Viteza sa de top este limitată la 200 km/h.
Anul trecut e-tron Quattro ne-a oferit un preambul pentru modelul Q6 pe care Audi îl va urca în ring cu BMW X6 și Tesla Model X. Iar acum, constructorul german ne anunță că Audi h-tron quattro prefigurează tehnologii de condus și parcare autonome de care va dispune și viitoarea generație a limuzinei Audi A8, programată să debuteze în 2017.
Conceptul este echipat cu senzori radar, camere video, senzori cu ultrasunete și scanere cu laser care îl ajută să “citească” mediul înconjurător în timp real. Toate aceste tehnologii servesc sistemelor denumite zFAS, care asistă condusul sau oferă mașinii capacitatea de a se conduce singură. Audi spune că aceste sisteme permit mașinii să se parcheze singură și să ruleze fără intervenția șoferului în trafic congestionat pe autostradă la viteze ce nu depășesc 60 km/h.
Și interiorul lui Audi h-tron quattro ne oferă viziunea pe care marca din Stuttgart o are despre felul în care vor evolua comenzile la bordul mașinilor din viitor. În planșa de bord sunt încorporate ecrane multifuncționale care folosesc tehnologia OLED (Organic Light Emitting Diode). Aceste ecrane tactile intermediază și efectuarea comenzilor prin gesturi și afișează și imaginile de la camerel video care înlocuiesc oglinzile retrovizoare. Pe volan există suprafețe tactile care iau locul butoanelor convenționale.