Audi A3 facelift împrumută tehnologii și detalii estetice de la modelele superioare și propune o gamă de motorizări care include o versiune plug-in hybrid și una pe gaz.
La exterior observăm că facelift-ul lui A3 a adus spoilerele cu decupaje redesenate și o grilă mai proeminentă. Dar marea noutate o reprezintă farurile cu tehnologie Matrix LED. Acestea sunt cea mai evoluată opțiune. Standard sunt farurile cu xenox, iar opțiunea intermediară sunt cele cu LED. Pentru caroserie sunt fisponibile acum 12 culori.
Audi A3 facelift introduce în premieră în segmentul compact așa-zisul cockpit virtual, adică ecranul TFT cu diagonală de 12,3 inci, care ține locul instrumentelor de bord clasice. Sistemul MMI de comandă a funcțiilor multimedia are acum un meniu reconfigurat și este prevăzut cu nu buton rotativ care are suprafață tactilă, care recunoaște trasarea literelor cu degetul, precum și gesturi cum ar fi cele de zoom pentru hărțile sistemului de navigație. În plus, sistemul de recunoaștere a comenzilor vocale pentru navigație, radio, media și telefon înțelege acum mai multe expresii cu formulări din limbajului cotidian. Alte echipări sunt parbrizul care oferă izolare fonică (dotare standard), funcția de masaj pentru scaunul șoferului.
A3 a primit o serie generoasă de sisteme de asistare a condusului, precum cele de păstrare automată a benzii de rulare sau frânare automată pentru evitarea unei coliziuni, care include și funcție de detectare a pietonilor. Se poate opta și pentru sistemul de asistare a condusului în ambuteiaje, care lucrează împreună cu pilotul automat adaptiv și sistemul Stop&Go. Acest grupaj de sisteme îi permit lui A3 să păstreze automat o distanță sigură fața de mașina care se află înaintea sa. În cazul în care A3 este dotat și cu transmisia S tronic, acesta se pune singur din nou în mișcare după o oprire scurtă. De asemenea, până la 65 km/h sistemul de asistare a condusului în trafic aglomerat poate să preia inclusiv controlul direcției pentru intervale scurte. Audi subliniază că această funcție de manevrare automată este posibilă pe carosabil aflat în stare bună. Cu alte cuvinte șoferul trebuie să rămână în control dacă drumul este cariat. Lista de dotări contonuă cu senzori pentru detectarea vehiculelor care trec prin spatele lui A3 în timpul unei manevre în marșarier de ieșire dintre parcare perpendiculară.
Gama de motorizări cuprinde 3 propulsoare diesel și 3 pe benzină, precum și versiuni e-tron și g-tron pentru A3 Sportback.
Versiunea de bază este motorul pe benzină cu trei cilindri 1.0 TFSI. Acesta dezvoltă 115 CP și 200 Nm între 2.000 și 3.500 rpm. Motorul 1.4 TFSI COD are 150 CP și 250 Nm, iar pentru reducerea consumului de benzină doi dintre cilindri săi se dezactivează când solicitările nu necesită și intervenția lor. Mai puternic este propulsorul 2.0 TFSI de 190 CP și 320 Nm. Acesta este cuplat cu o nouă cutie de viteze S tronic cu șapte trepte și este disponibil nu doar cu tracțiunea față ci și opțional împreună cu sistemul de tracțiune integrală quattro.
Modelul Audi A3 Sportback e-tron cu propulsie de tip plug-in hybrid oferă un tandem format din propulsorul 1.4 TFSI și un motor electric de 75 kW și 330 Nm. Puterea cumulată a acestui sistem de propulsie este de 204 CP. Încărcarea bateriei litiu-ion durează puțin peste 2 ore, la o sursă de 380 volți, iar consumul mediu de combustibil este de 1,5 l/100 km.
Motorul 1.4 TFSI se regăsește în variantă de 110 CP și la Audi A3 Sportback g-tron, care poate rula și cu gaz. Autonomia cu gaz este de 400 km, iar cu ajutorul motorului 1.4 TFSI aceasta crește cu 900 km. Audi estimează la 4 euro costul parcurgerii a 100 km cu A3 Sportback g-tron.
Nu în cele din urmă, versiunea sport S3 a primit încă 10 CP, 20 Nm, exploatați prin intermediul cutiei de viteze S tronic. Rezultatul este că motorul 2.0 TFSI dezvoltă 310 CP și 400 Nm între 2.000 și 5.400 rpm.
Audi oferă pentru revigoratul A3 o suspensie sport opțională, care reduce garda la sol cu 15 mm. Iar suspensia S line coboară garda cu 25 mm. Pe lângă direcția asistată electromecanic, Audi propune și asistare electrică progresivă, care este standard la modelul S3.
Comercializarea lui Audi A3 facelift va începe în luna mai, primele livrări urmând să fie făcute în timpul verii. În Germania, prețul modelului de bază echipat cu propulsor 1.0 TFSI va fi de 23.300 Euro. Ca și până acum, A3 va fi disponibil în variante de caroserie hatchback cu 3 uși, Sportback cu 5 uși, sedan și cabrio.