După ce săptămâna trecută am avut parte de prezentările și informațiile oficiale ale noilor modele Audi Q3 și RS Q3, acum a venit timpul pentru ca noul mezin al gamei Audi să fie prezentat. A1 și A1 Sportback beneficiază de două motorizări noi în trei cilindri, dar și de alte patru ce au fost reviziute complet. Pe de altă parte, versiunile de top S1 și S1 Sportback sunt pregătite să lupte cu noile modele de la MINI și chiar au un avantaj în această bătălie.
Dacă din punctul de vedere al designului lucrurile merg în nota deja obișnuită pentru Audi, adică fără prea mari eforturi și schimbări majore, noile Audi A1 și A1 Sportback se bucură de două motorizări complet noi, una pe benzină și alta diesel, ambele cu trei cilindrii. Acest lucru nu reprezintă chiar o surpriză din moment ce la începutul anului MINI a introdus pe noile modele motoare tot cu trei cilindri.
Totuși, dacă în cazul MINI-ului motorul cu trei cilindri are o capacitate de 1,5 litri și dezvoltă 136 de cai-putere și 230 Nm, Audi a optat pentru un motor de 1,0 litri. Prin urmare propulsorul 1.0 TFSI – de altfel primul motor cu trei cilindri din istoria mărcii – dezvoltă doar 95 de cai-putere și oferă un consum mediu de 4,3 l/100 km și emisii de CO2 de 99 g/km. De cealaltă parte, în cazul motoarelor diesel cu trei cilindri, lucrurile sunt mai echilibrate. Noul MINI are parte de un motor de 1,5 litri de 116 cai-putere și 270 Nm, iar noile Audi A1 și A1 Sportback se bucură de un nou 1.4 TDI. Germanii din Ingolstad au reușit să scoată din cei trei cilindri ai motorului 1.4 TDI o putere maximă de 90 de cai-putere și să obțină un consum mediu de 3,4 l/100 km. Gama de motorizări pentru noile Audi A1 și A1 Sportback mai conține, printre altele, și un interesant propulsor: 1.8 TFSI ce dezvoltă nu mai puțin de 192 de cai-putere.
În concluzie, cel puțin în cazul motorizărilor cu trei cilindri, MINI are avantajul clar în fața celor două noi modele A1.


Lucrurile devin mai frumoase dacă ne uităm la noile S1 și S1 Sportback. Cei de la Audi au optat pentru motorul 2.0 TFSI care acum dezvoltă 231 de cai-putere și 370 Nm, motiv pentru care sprintul 0-100 km/h durează doar 5,8 secunde pentru S1 și 5,9 secunde pentru S1 Sportback, în timp ce viteza maximă este de 250 km/h, iar ambele modele se bucură de avantajele tracțiunii integrale Quattro. MINI Cooper S, indiferent că vorbim despre variantă în trei uși sau despre și mai noua variantă în cinci uși, are sub capotă tot un motor de 2,0 litri, dar puterea sa este de 192 de cai-putere în comparație cu cei 231 CP ai modelelor S1, astfel că MINI Cooper S are un sprint 0-100 km/h în 6,8 secunde.