Aston Martin DB11 poate fi propusă fără rețineri pentru titlul de cea mai frumoasă mașină a Salonului Auto de la Geneva.
Când v-ați îndrăgostit ultima oară? Asta pare să fie întrebarea pe care Aston Martin ne-o adresează foarte seducător cu DB11. Adevărată putere a lui Aston Martin nu este puterea motorului, viteza de top sau demarajul 0-100 km/h. Designul rasat, eleganța emanată prin fiecare por al trupului de metal, acestea sunt argumentele care te conving să alegi un Aston Martin în locul altei mașini sport, fie ea și un Ferrari, Lamborghini, Porsche etc. Fiecare dintre aceste mărci au o identitate inconfundabilă și hipnotizantă. Și poate că modalitatea cea mai bună de a măsura puterea de seducție a unei mașini este cât de mult te face să uiți de celelalte. Nu te interesează fișa tehnică, ci pur și simplu te visezi la volanul ei într-o călătorie care nu ai vrea să se mai termine. Iar Aston Martin DB11 are fix această calitate.
DB 11 împrumută elemente stilistice de la maleficul Vulcan, precum decupajele Curlicue din aripile față care au rol aerodinamic. De la DB10, vedeta din cel mai recent film al seriei James Bond, preia forma farurilor, iar de la conceptul DBX, care prefigurează un potențial SUV/crossover, a adoptat boltele de aluminiu care conturează profilul plonjat al cabinei.
Este un design deopotrivă inteligent și cu o aerodinamică atent studiată. Una dintre soluțiile deosebite este așa-zisul „eleron virtual” din spate. Acesta este creat din aerul captat de prizele de la baza montanților spate și direcționat să iasă printr-un decupaj subtil care străbate marginea capacului portbagajului. Acest jet de aer care are rolul de eleron creează apăsare pe puntea spate. De asemenea, există și un eleron fizic activ și discret, care stă retras la linia portbagajului și se ridică atunci când este necesară intervenția sa pentru a susține stabilitatea mașinii.
După cum era de așteptat, GT-ul britanic performanțe și specificații tehnice pe măsura frumuseții sale.
Sub capota lui DB11 se află un V12 twin-turbo de 5,2 litri dezvoltat de Aston Martin. Acesta livrează către roțile posterioare 608 CP la 6.500 rpm și 700 Nm între 1.500 și 5.000 rpm. Aceste resurse fac posibil un demaraj 0-100 km/h de 3,9 secunde și o viteză de top de 200 mph (321,87 km/h).
Pentru obținerea unui nivel de consum de combustibil și emisii cât mai redus, motorul este prevăzut atât cu sistem stop-start, cât și cu sistem de dezactivare temporară a unui banc de cilindri.
Răspunsul motorului, al transmisiei automate ZF cu 8 trepte, al direcției și al amortizoarelor adaptive Bilstein poate fi reglat de șofer prin selectarea unuia dintre programele GT, Sport și Sport Plus. Anvelopele Bridgestone S007 proiectate special pentru DB11 și sistemul de frânare cu discuri de 400 mm pe puntea față și 360 mm pe spate întregesc specificațiile sportive.
DB11 beneficiază și de cea mai ușoară, rigidă și eficientă din punctul de vedere al spațiului structură concepută de Aston Martin până acum. Aceasta este făcută din elemente de aluminiu unite printr-o tehnică de lipire specială. Și capota, plafonul, boltele plafonului și panourile portierelor sunt realizate tot din aluminiu.
Aston Martin a apelat la parteneriatul cu Daimler AG pentru a implementa tehnologiile multimedia avansate pe care le regăsim la modelele Mercedes-Benz. De altfel, este evidentă preluarea sistemului multimedia mai ales la nivelul pad-ului cu funcții tactile și de recunoaștere a gesturilor, care este plasat la capătul cotierei centrale. În partea central-superioară a planșei de bord se află un ecran TFT LCD de 12 inci, iar în instrumentarul de bord se află un ecran TFT de 8 inci. Lista de dotări mai include un sistem de camere video care oferă o vedere 360 de grade în jurul mașinii și de un sistem de parcare automată. Sunt dotări binevenite, fiindcă nu vrei să ciobești acest bibelou motorizat care costă 204.900 de euro pe piața din Germania.
Desigur, rafinamentul mașinii este amplificat de opțiunile de personalizare și varietatea de tipuri de piele și culori care permit fiecărui posesor de DB11 să își configureze mașina de vis. Dar Aston Martin nu s-a oprit aici, deoarece a vrut ca DB11 să aibă o identitate armonioasă nu doar la nivel estetic, ci și sonor. Astfel, a studiat și acordat nu doar timbrul impresionant al evacuării și motorului. Constructorul britanic s-a asigurat că DB11 încântă urechea inclusiv prin sunetele avertizărilor sonore ale sistemelor mașinii sau cele emise în cazul în care pasagerii nu și-au pus centurile. Până și click-ul produs de butoane când sunt apăsate sau felul în care scârțâie pielea întinsă de pe scaune au fost studiate.
Tot pentru a răsfăța auzul, Aston Martin oferă două versiuni de sisteme audio. Cel standard este de 700W, iar opțional se instalează un sistem Bang & Olufsen BeoSound de 1.000 W.
Cu alte cuvinte, Aston Martin DB11 este din toate punctele de vedere o mașină concepută pentru a stimula simțurile.