Arash AF10 nu este tocmai un nume cu notorietate în segmentul supersportivelor. Dar vrea să schimbe asta cu o versiune propulsată de 5 motoare.
Una dintre cele mai exotice prezențe de la ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva va fi cu siguranță supercar-ul hibrid Arash AF10, care se laudă cu nu mai puțin de 2.080 CP (1.551 kW).
Cum s-a ajuns la această cifră incredibilă? Printr-o aritmetică simplă rezultată din adunarea cailor putere dezvoltați de cele 5 motoare care animează varianta de top a lui Arash AF10, numită Hybrid Racer. Nu am făcut o greșeală de tipar, mașina chiar are 4 motoare electrice și unul pe benzină. Cel mai corect mod de a descrie resursele lui Arash AF10 este să spunem că motoarele electrice construite de compania germană Compact Dynamics pentru Arash dezvoltă împreună 1.180 CP și 1.080 Nm. Iar motorul V8 de 6,2 litri pe benzină supraalimentat cu un compresor produce 900 CP și 1.200 Nm.
Fiecare motor electric are câte o cutie de viteze cu două trepte, iar propulsorul V8 este cuplat la o cutie de viteze cu șase trepte manuală sau cu comandă de la clapete amplasare la volan.
Șasiul are 13 componente și este construit din fibră de carbon, aramidă și structuri din aluminiu. Panourile caroseriei sunt la rândul lor făcute din plastic ramforsat cu carbon și au structuri de aluminiu.
Viteza maximă este de 201 mph (323,47 km/h), iar demarajul 0-100 km/h durează sub 3 secunde când este utilizat și motorul termic sau 5 secunde când se selectează modul electric. Folosind toate resursele propulsiei hibride, Arash AF10 accelerează de la 0 la 200 km/h în mai puțin de 8 secunde și de la 0 la 300 km/h sub 27 de secunde.
Acestea fiind zise mai rămân 2 aspecte de discutat: reputația mărcii și prețul.
Desigur, nu vorbim despre un nume de legendă precum Ferrari, Lamborghini, Bugatti sau McLaren. Dar vorbim tot despre povestea unui om pasionat, despre aceeași nebunie frumoasă de a rivaliza elitele. Îl cheamă Arash Farboud. A fondat compania Arash Farboud în 1999, iar apoi a redenumit-o Arash Motor Company în 2006. După modelele Farboud GT și GTS lansate la începutul anilor 2000 a urmat AF10 în 2009 și Af8 în 2014. Iar acum, compania cu sediul în Marea Britanie, transformă modelul AF10 într-un hyper-car foarte avangardist, datorită propulsiei hibride cu 5 motoare. Este o mănușă aruncată către supercar-urile de cel mai înalt nivel. Bineînțeles că va ieși înfrânt din ringul unde va întâlni mașini precum Bugatti Chiron, capabile de viteze și demaraje superioare. Dar nu asta contează. Important este să-și câștige un loc în rând cu greii. Aspirațiile și pretențiile lui Arash Farboud nu sunt mici, iar asta se reflectă și în prețul de 1,2 milioane de lire sterline perceput pentru Arash AF10 Hybrid Racer.