Advertisement
STIRI — februarie 9, 2016 at 4:51 pm

Alpina B7 – Performant cât să facă un eventual BMW M7 redundant?

by

Noul Alpina B7 etalează performanțe care iau prin suprindere cele mai iuți versiuni ale lui Mercedes-Benz Clasa S, Audi A8 sau Porsche Panamera.

BMW ALPINA B7

Alpina B7 a fost mereu o alegere pentru cunoscători, pentru cei care doresc o limuzină performantă cu aură de exclusivitate. Totuși, nu a fost cea mai rapidă sau cea mai puternică, sau ce mai sportivă ca și comportament.

Însă noua generație Alpina B7, derivată din noul BMW Seria 7, pare că a sărit direct pe prima treaptă a podiumului, judecând pe baza cifrelor care descriu performanțele sale.

Dacă lăsăm deoparte Tesla Model S P90D, a cărei propulsie electrică îi permite un sprint 0-96 km/h de doar 2,8 secunde (în modul Ludicrous), cea mai rapidă limuzină cu V8 era până acum Audi S8 plus. Aceasta are un V8 4.0 TFSI de 605 CP cu care atinge o viteză de top de 305 km/h și demarează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde. În aceeași ligă sunt Porsche Panamera Turbo S cu V8 de 4,8 litri și 570 CP (0-100 km/h în 3,8 secunde, viteză maximă 310 km/h) și Mercedes-AMG S63 4MATIC cu V8 de 5,5 litri și 585 CP (0-100 km/h în 4 secunde, viteză maximă limitată electronic la 250 km/h).

Pentru a crea inima de leu a lui B7, inginerii Alpina au luat motorul V8 de 4.395 cmc al noului model BMW 750i și i-au operat modificări care au crescut puterea de la 450 la 608 CP. Intervențiile Alpina au îmbunătățit eficiența admisiei, turbinelor și sistemului de răcire și au inclus și folosirea unor componente precum pistoane Mahle menite să facă față temperaturilor și presiunilor superioare ale propulsorului modificat.

BMW ALPINA B7 xDrive

Astfel, V8-ul Bi-Turbo dezvoltă 608 CP între 5.750 și 6.250 rpm și un cuplu de 800 Nm disponibil în deplinătatea sa de la 3.000 la 5.000 rpm. Iar performanțele rezultate sunt uimitoare pentru o limuzină de acest gabarit, care cântărește 2,11 tone la gol. Mai mult de atât, noul Alpina B7 este disponibil doar în variantă cu ampatament lungit. Dar și așa sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 3,7 secunde și atinge o viteză de top de 310 km/h.

Deci, Alpina B7 are ac de cojocul lui Porsche Panamera Turbo S, Audi S8 plus și Mercedes-AMG S63 4MATIC. Oare mai are rost în acest context să se agite divizia BMW M să conceapă un M7? Până acum au apărut zvonuri și chiar poze pe un configurator BMW, care lasă de înțeles că bavarezii lucrează la un M760Li cu motor V12 de circa 600 CP. Așadar, ar părea că BMW lasă Alpina să se lupte cu limuzinele V8, rezervându-și un duel direct cu Mercedes-AMG S65, care are V12 de 6 litri și 630 CP. Indiferent de scenariul pe care îl va alege, BMW este forțat să facă un 7 extrem de performant, fiindcă altfel riscă să fie eclipsat de fratele de la Alpina. Ba chiar B7 va fi mai degrabă un reper de performanță, decât Mercedes-AMG S65 care atinge “suta” în 4,3 secunde, o performanță ce nu mai pare deosebită în compania “limuzinelor de sub 4 secunde”.

BMW_ALPINA_B7_BITURBO_ALLRAD_06

Alte secrete tehnologice ale lui Alpina B7

O justificare pentru demarajul fulminant de care este capabil Alpina B7 este faptul că are sistemul de tracțiune integrală xDrive, astfel că roțile transpun eficient puterea pe carosabil. De asemenea, B7 beneficiază de cutia de viteze automată cu 8 trepte care include sistemul Alpina Switch-Tronic și a fost adaptată împreună cu ZF pentru a gestiona cuplul masiv al motorului V8 modificat de Alpina. În modul Sport cutia de viteze permite retrogradări cu mai multe trepte simultan, pe care le efectuează în doar câteva milisecunde. În modul Manual șoferul poate schimba treptele folosind butoanele de pe spatele volanului. Dacă odată cu modul Manual sunt selectate și modurile Sport, Sport+ sau DSC Off (decuplarea sistemului de control al stabilității) ale Driving Dynamics Control, atunci cutia de viteze nu va urca automat într-o treaptă superioară, menținând treapta selectată de șofer la plafonul de turații (atât cât permite limitarea electronică). Această funcție este utilă când se abordează o serie de viraje strânse succesive și amplifică experiența condusului sportiv.

BMW ALPINA B7 xDrive

B7 a primit și evacuare sport Alpina, cu supape care permit șoferului să aleagă experiența sonoră comutând între modurile Comfort și Sport ale sistemului Driving Dynamic Control.

Alpina a pus accent și pe asigurarea unui comportament cât mai agil pentru limuzina de 5,25 metri lungime. În primul rând, pe lângă tracțiunea integrală, B7 preia avantajul dat de roțile spate direcționabile ale noului BMW Seria 7, precum și suspensiile pneumatice pentru ambele punți, barele stabilizatoare active, controlul electronic al amortizoarelor și sistemele Active Comfort Drive și Road Preview. Pe lângă acestea, există și modul Alpina Sport+ care activează cel mai sportiv reglaj pentru suspensii și coboară garda la sol cu 20 mm.

La nivel estetic, B7 are elemente cu design tipic Alpina, precum jantele cu spite subțiri și spoilerele (care au design studiat din punct de vedere aerodinamic pentru a îmbunătății stabilitatea la viteze crescute). La interior regăsim toate delicatesele multimedia ale noului BMW Seria 7, dar se remarcă luminarea cu fundal albastru (respectiv verde în modul Sport) a ceasurilor de bord digitale și o plăcuță plasată în spatele butonului rotativ al sistemului iDrive care marchează exclusivitatea creației Alpina. De asemenea, selecția de piele Lavalina, cusăturile cu ață albastră și verde sau inserțiile de lemn Myrtle sau Piano Black dau o notă suplimentară de noblețe habitaclului.

Citeste si...

VIDEO: De câți rugbiști este nevoie să împingă un monopost Red Bull Racing înfuriat?
Renault Duster Extreme – Viziunea unui off-roader extrem

Lasa un comentariu:

Comentarii