Advertisement
STIRI — februarie 9, 2017 at 4:59 pm

Alfa Romeo Stelvio vs Porsche Macan – Care este cel mai sportiv SUV compact?

by

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio urcă în ring cu Porsche Macan Turbo pentru a pretinde titlul de cel mai sportiv SUV compact.

alfa-romeo-stelvio-vs-porsche-macan-FT

Dacă Maserati insistă să ne comunice cu fiecare ocazie că Levante este Maserati-ul SUV-urilor, atunci îndrăznim să spunem că Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio este cel mai apropiat lucru de un SUV Ferrari. În pieptul versiunii de top a SUV-ului italian bate o inimă V6 BiTurbo de 2,9 litri care descătușează 510 CP. Propulsorul turnat din aluminiu este o creație Ferrari, iar resursele sale sunt strunite prin intermediul transmisiei ZF cu 8 trepte și a sistemului de tracțiune integrală Q4. Cutia de viteze este capabilă să schimbe treptele în doar 150 de milisecunde în modul Race. Iar experiența sportivă este amplificată de schimbarea vitezelor folosind clapetele de aluminiu din spatele volanului.
Relația cu sportivitatea este naturală pentru SUV-ul Alfa Romeo. Și numele Stelvio este preluat de la cea mai înaltă șosea montană din Italia (a junge la altitudinea de 2.758 m), celebră pentru cele 75 de viraje ale sale și pentru găzduirea unor campionate de motorsport și ciclism.
Toate aceste argumente îi dau curaj lui Stelvio Quadrifoglio să adere la titlul de cel mai sportiv SUV compact, care în prezent este deținut de Porsche Macan Turbo.

alfa-romeo-stelvio-vs-porsche-macan-4
Modelul proiectat în Stuttgart are sub capotă un V6 twin-turbo de 3,6 litri, care în versiunea cu pachet Performance livrează 440 CP și 600 Nm. Astfel, Macan Turbo Performance Pack gonește de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde și atinge o viteză maximă de 272 km/h. Și reprizele sunt impresionante, reușind să urce de la 80 la 120 km/h în 2,9 secunde. Macan Turbo fără pachet Performance are 400 CP și sprintează până la 100 km/h în 4,8 secunde.
Pentru moment Alfa Romeo nu a comunicat date despre sprintul de care este în stare Stelvio. Desigur, nu doar acești timpi contează. Sportivitatea constă și în agilitatea mașinii. În acest sens Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio are de partea sa sistemul de tracțiune integrală Q4 și sistemul Torque Vectoring. Acesta din urmă se referă de fapt la diferențialul spate cu ambreiaj dublu. Menirea sa este să controleze distribuirea cuplului între cele două roți posterioare. În mod normal, în cazul modelui Stelvio Quadrifoglio cuplul este transmis 100% roților spate, pentru a favoriza un comportament cât mai sportiv. Dar odată ce se atinge limita de aderență, cutia de transfer distribuie până la 50% din cuplu și roților față.
Macan Turbo dispune de sistemul de tracțiune integrală Porsche traction Management care se asigură că forța motrică este transmisă cu precădere către puntea spate. Iar puntea față primește chiar și 100% din cuplu, dacă necesitățile impus acest lucru. Sistemul de tracțiune integrală Porsche beneficiază și de diferențial gestionat electronic. Ținuta de drum sportivă a lui Macan Turbo Performance Package este amplificată de sistemul activ de management al suspensiilor (PASM), care implică și o gardă la sol coborâtă cu 15 mm. Opțional este disponibilă și o suspensie cu perne de aer reglabilă.
De asemenea, modelul Turbo cu pachet Performance are un sistem de frânare îmbunătățit, cu discuri de 390 mm pe puntea față (30 mm în plus față de un Turbo standard).
Abilitățile sportive sunt complet activate în modul de rulare Sport Plus care fac mai prompte reacțiile motorului, suspensiilor și transmisiei automate PDK cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

alfa-romeo-stelvio-vs-porsche-macan-2
Drept răspuns pentru versatilitatea lui Macan, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio este dotată cu selectorul Alfa DNA Pro, care permite șoferului să aleagă între mai multe moduri de rulare: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency și Race.
Totodată, sistemul Chassis Domain Control (CDC) coordonează funcționarea sistemului de tracțiune integrală Q4, a funcției Torque Vectoring, a sistemului Alfa DNA Pro, a sistemului electronic de control al stabilității, precum și amortizoarele controlate electronic.
Pentru favorizarea performanțelor dinamice, Alfa Romeo Stelvio beneficiază de numeroase elemente din aluminiu, sau chiar și fibră de carbon (de exemplu pentru componente din transmisie). Toate acestea contribuie la caracterul sportiv al SUV-ului italian.
Așadar, atât Stelvio, cât și Macan vin cu specificații foarte convingătoare. Drept urmare diferența dintre ele va fi mai mult trasată pe baza preferințelor stilistice ale clienților și, bineînțeles, în funcție de prețul de achiziție. Macan Turbo costă de la 88.498 euro cu TVA. Prețul versiunii cu pachet Performance nu este anuțat pentru România. Dar site-ul german îl prezintă de la 91.142 euro cu taxe.
Alfa Romeo nu a publicat încă prețurile pentru Stelvio Quadrifoglio, astfel că verdictul final se lasă așteptat cel mai probabil până după salonul auto de la Geneva din luna martie a acestui an.

Citeste si...

Ferrari California T este vedeta unui clip care te face să visezi 1001 de nopți
VIDEO: Mercedes-Benz etalează luxul pe șosea, pe apă și în aer

Lasa un comentariu:

Comentarii