Advertisement
RETRO, STIRI — noiembrie 14, 2016 at 1:44 pm

VIDEO: Ferrari 250 GTO – Prețul celei mai scumpe mașini din lume urcă la 55 de milioane de dolari

by

Se pare că prețul unui Ferrari 250 GTO nu poate fi depășit decât de un alt 250 GTO. Un exemplar din 1962 este pus la vânzare pentru 55 de milioane de dolari.

ap3t7289_12272

“La acest nivel nu ne obosim să vindem mașini care nu sunt cele mai bune exemplare din lume.” Cu această propoziție se încheie textul prin care compania Talacrest își descrie activitatea. Nu este un puseu de aroganță, ci exigența unuia dintre cei mai importanți experți în vânzarea de modele Ferrari clasice. Compania a fost fondată în 1989 de John Collins, un pasionat și posesor de modele ale mărcii din Maranello, care în urmă cu 38 de ani deja avea drept mașină de zi cu zi un Ferrari 246 Dino, pe vremea când era un jurnalist foto. În decursul timpului John Collins a intermediat vânzarea a peste 1.700 de modele Ferrari clasice. Compania Talacrest a fondat-o pentru a oferi cele mai bune servicii de consiliere celor care vor exemplare Ferrari de colecție. John Collins și echipa sa recomandă totodată cei mai buni restauratori specializați în modele care poartă emblema căluțului cabrat.
Iar acum Talacrest este pe cale să intermedieze tranzacționarea unui exemplar Ferrari 250 GTO din 1962 care are șansele de a deveni cea mai scumpă mașină din lume. Modelul cu număr de șasiu 3387 este al doilea 250 GTO produs de Ferrari și primul 250 GTO care a concurat în competiții. Conform Talacrest, producerea mașinii a fost finalizată în ziua de 16 martie 1962. Imediat, acest exemplar a fost folosit drept mașină de teste de către Scuderia Ferrari. În același an, acest 250 GTO a fost livrat către Luigi Chinetti Motors care a înscris-o în competiții. A fost un debut cu succes răsunător: locul 2 la general și locul 1 în categoria sa în cadrul legendarei curse de anduranță de 12 ore de la Sebring. La volanul său s-au aflat celebrii Phil Hill și Olivier Gendebien.

7c5a3897_12272
În iunie 1962, Robert „Bob” Grossman a înscris mașina în Cursa de 24 de Ore de la Le Mans, având drept partener Fireball Roberts. Din nou, prestația mașinii a fost un succes, ocupând locul șase la general și locul 1 în clasa experimentală dedicată mașinilor cu motoare de 3.000 cmc. În cariera sa competițională, acest Ferrari 250 GTO a participat la 27 de curse și a urcat de 17 ori pe podiumul clasei sale.
Mașina a fost deținută în decursul deceniilor de mai mulți colecționari americani, unul dintre ei fiind Stephen Griswold, care a restaurat minuțios mașina și a folosit-o pentru a demonstra calitatea serviciilor sale de recondiționare și restaurare a mașinilor clasice. Talacrest ne prezintă și un clip în care Stephen Griswold ne povestește pe îndelete despre cum a readus mașina la stadiul optim de funcționare cu scopul de a concura cu ea ăn cursele dedicate mașinilor clasice. În clipul acesta se menționează și valoarea la care este estimată azi mașina. Este vorba despre fabuloasa sumă de 55 de milioane de dolari. Iar asta reprezintă un salt uriaș față de cei 125.000 de dolari pentru care Stephen Griswold a vândut mașina spre finalul anilor ’70.

În spiritul său de comerciant de bijuterii Ferrari, John Collins ne oferă la rândul său informațiile esențiale care justifică valoarea acestei mașini.

Exemplarul Ferrari 250 GTO cu număr de șasiu 3387 nu a mai fost vândut din 1997, când a intrat în posesia lui Bernie Carl din Washington, care în ultimii 19 ani a concurat cu această mașină, fără să omită turneele speciale ale posesorilor de 250 GTO.

Desigur, John Collins și actualul doresc să stabilească un nou record cu această mașină. Iar ziarul The Telegraph, care are un parteneriat cu compania Talacrest confirmă că pretențiile sunt de 45 de milioane de lire sterline (care echivalează cu peste 55 de milioane de dolari). Această sumă ar depăși recordul din 2014, când un Ferrari 250 GTO tot din 1962 a fost tranzacționat prin intermediul casei de licitații Bonhams pentru 38.115.000 milioane de dolari. De asemenea, în 2013 s-a vehiculat informația că un alt 250 GTO a fost cumpărat printr-o tranzacție privată pentru suma de 52 milioane de dolari. Însă nu există confirmări precum în cazul licitației de la Bonhams. În orice caz, orice Ferrari 250 GTO este o piesă rară de colecție. De altfel, se poate spune că este cel mai valoros model de automobil, indiferent de marcă. Iar faptul că a fost produs în doar 39 de exemplare din 1962, până în 1964, contribuie la acest statut. Deci, chiar dacă exemplarul lui Bernie Carl nu va fi cumpărat cu 55 de milioane de dolari, măcar are toate argumentele să aibă un preț în vecinătatea recordului din 2014.


Credit foto: Talacrest.com

Citeste si...

Fiat 124 Spider sau Mazda MX-5 tradusă în italiană
Galeria Țiriac Collection poate fi acum vizitată și printr-o aplicație de smartphone

Lasa un comentariu:

Comentarii