Advertisement
STIRI — februarie 23, 2018 at 3:54 pm

A patra generație Hyundai Santa Fe – Atracție rațională și emoțională

by

Prima generație Hyundai Santa Fe a debutat în Europa în 2001. De atunci a cucerit peste 400.000 de clienți pe continentul european. A patra generație Santa Fe preia acum ștafeta propunând argumente tehnologice îmbrăcate într-o estetică atractivă.

New Generation Hyundai Santa Fe (1)

Partea frontală a SUV-ului se remarcă prin noua grilă, proiectată în stilul unei cascade, și a blocurilor optice ce aduc aminte de modelul Hyundai Kona. Este un design impozant, foarte necesar pentru ca Hyundai Santa Fe să se distingă în piața aglomerată a SUV-urilor.
Noul model înscris în segmentul SUV-urilor de clasă D măsoară 4.770 mm în lungime, oferă mai mult spațiu pentru pasageri (inclusiv pentru cei de pe al treilea rând de scaune) și un portbagaj voluminos (625 litri). Hyundai detaliază: “Pentru al doilea rând de scaune, spațiul la picioare a crescut cu 38 mm, iar scaunele au fost înălțate cu 18 mm. Spațiul la cap pentru cel de-al treilea rând a fost îmbunatățit cu 22 mm. Conducătorul auto și pasagerul față beneficiază de scaune reglabile electric, cu 10 poziții diferite.”
Și vizibilitatea a fost îmbunătățită, de exemplu prin extinderea suprafeței vitrate, geamurile secundare fiind mărite cu 41%.

New Generation Hyundai Santa Fe (3)
Versatilitatea lui Hyundai Santa Fe este sporită mulțumită noului sistem de tracțiune integrală dezvoltat de Hyundai, denumit HTRAC. Acesta controlează distribuția cuplului și a puterii de frânare diferit pe cele două punți. Distribuirea electronică și variabilă a cuplului este făcută în funcție de viteza autovehiculului și de aderența de care dispune fiecare roată. Sistemul de tracțiune 4×4 este oferit în funcție de motorizarea aleasă.
La momentul debutului, Santa Fe va fi disponibil cu trei variante de motorizare diesel și una pe benzină, modificate pentru a corespunde noilor standarde Euro 6C. Propulsorul diesel de 2 litri, cu 4 cilindri, este propus în variante de 150 CP și 182 CP. Indiferent de versiunea de putere în care este ales, acest motor poate fi cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte sau cu o transmisie automată cu 8 trepte. Dacă se alege cutia de viteze manuală, clientul are libertatea de a opta pentru tracțiune integrală sau tracțiune pe o singură punte. Cutia de viteze automată este oferită doar împreună cu sistem de tracțiune 4×4. Al doilea propulsor diesel este cel de 2,2 litri, care produce 197 CP și 436 Nm. Acest model 2.2 CRDi demarează de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde și atinge o viteză maximă de 205 km/h. Indiferent dacă este cuplat cu transmisie manuală cu 6 trepte sau automată cu 8 trepte, această motorizare poate fi comandată cu tracțiune 4×4 ori doar pe o punte.
Motorizarea pe benzină Theta II, de 2,4 litri și cu 4 cilindri, este propusă doar cu tracțiune integrală și transmisia automată cu 8 trepte. Acest propulsor dezvoltă 185 CP și 241 Nm.

New Generation Hyundai Santa Fe Interior (2)
Noul Santa Fe este echipat și cu sisteme evoluate pentru asistarea siguranței, cum ar fi cele din pachetul Hyundai SmartSense. Iată cum sunt descrise de producător: “Sistemul Rear Occupant Alert monitorizează locurile din spate, detectând prezența pasagerilor și alertând conducătorul auto la părăsirea vehiculului. În marșarier, în zone cu vizibilitate redusă, sistemul Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist alertează conducătorul auto în legătură cu apropierea unui alt vehicul din spate și acționează automat frâna. Safety Exit Assist blochează temporar ușile în cazul apropierii unui vehicul din spate, pentru ca pasagerii să coboare în siguranță.” Totodată, SUV-ul oferă protecție sporită pentru pasageri și în cazul unei coliziuni, deoarece încorporează în proporție de 57% oțel de înaltă rezistență pentru îmbunătățirea rigidității torsionale și a comportamentului la impact.

În pas cu avangarda tehnologică sunt și dotările care țin de conectivitate, după cum subliniază informațiile publicate de Hyundai: “Sistemul de infotainment cu ecran de 8 inch, opțional, integrează sistemul de navigație, dotările media și de conectivitate, fiind compatibil cu Apple CarPlay, cu Android Auto, precum și cu Live Services. Funcția de Display Audio permite pasagerilor să afișeze conținutul din telefoanele mobile pe ecranul de 7 inch al sistemului, prin intermediul aplicațiilor Apple CarPlay și Android Auto. Noul head-up display proiectează informații relevante pe parbriz.”

Citeste si...

Un SUV Ferrari? “Va trebui să mă împușcați înainte de asta”, spune președintele mărcii
Mercedes-Benz GLC susține expediția lui Horia Colibășanu pentru cucerirea vârfului Everest

Lasa un comentariu:

Comentarii