Advertisement
RETRO — iulie 3, 2018 at 11:41 am

Porsche 356 – Mașina care a pornit legenda mărcii germane

by

Sărbătorim aniversarea de 70 de ani a mărcii germane cu primul său model, Porsche 356.

SSD_8897

Emblematic, impresionant și captivant. Pe scurt, cam asta spui cam despre orice Porsche. Dar când te urci la bordul primei generații, descoperi totul cu alți ochi. Iar noi am avut niște prieteni care au avut suficientă încredere încât să ne dea un 356 pe mână. Istoria Porsche e strâns legată de motorsport. Pentru că așa a luat naștere marca și pentru că așa continuă și acum să evolueze acest brand. Fie că vorbim despre turisme ori curse de anduranță, Porsche își joacă în continuare cartea. Și o face bine. Acum 70 de ani, principala metodă de a promova un model nou era motorsportul. O victorie într-o competiție importantă era tot ce aveai nevoie pentru a-ți atinge planul de marketing. Și tot acum 70 de ani, un tânăr ambițios a construit un 356. Pe un șasiu din aluminiu, undeva la o mică fabrică din Austria, cu multe, foarte multe componente împrumutate de la Volkswagen Beetle. Pe 8 iunie 1948, primul 356 a primit omologarea de a circula pe stradă. Șasiul din aluminiu se producea manual, iar motorul răcit cu aer, montat în spate, transmitea puterea tot roților spate. Timp de doi ani, până în 1950, au fost produse doar 50 de unități. Așa că s-a luat decizia de a muta producția în Germania, la fabrica Reutter, iar mașinile au fost fabricate din oțel. Această fabrică a fost achiziționată ulterior de Porsche, iar uzina a rămas cu producția de scaune, schimbându-și numele în Recaro.

SSD_9287

Revenind, e de la sine înțeles că în primii doi ani, succesul lui 356 a fost cel puțin pus sub semnul întrebării. Dar totul s-a schimbat în 1951, an în care Porsche a înscris două modele în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Doar unul dintre modele a terminat cursa, dar, crucial pentru succesul companiei, mașina a câștigat în clasa sa, terminând pe locul 20 în clasamentul general. Mai mult, acoperind o distanță de  peste 2.800 de kilometri, cu o viteză medie de 118 km/h, 356 și-a arătat adevăratul potențial. Prin urmare, până la finalul producției, aproximativ 76.000 de unități Porsche 356, în toate versiunile produse, au fost comercializate. Iar în ’65, când s-a decis înlocuirea lui 356, și-a făcut apariția primul Porsche 911. Restul e istorie…

Mașinuța asta ne-a fost pusă la dispoziție de Oldtimer Studio, iar unii dintre voi poate ați văzut-o deja în acțiune, pe circuit, la Motorpark România, în cadrul evenimentului Romanian Retro Racing, care aduce la start o mulțime de mașini emblematice pentru orice pasionat.

Citeste si...

Azi se împlinesc 130 de ani de la nașterea automobilului
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3: un proiect început în secret

Lasa un comentariu:

Comentarii