Advertisement
RETRO — ianuarie 28, 2015 at 8:22 am

Ford Mustang Fastback 289cui

by

F87A2132De cele mai multe ori pasiunea se regăsește în lucrurile simple, nealterate de tehnologie sau de graba lumii de astăzi. Iar uneori pasiunea poate naște monștri.
E destul de greu să scrii un text despre Ford Mustang. Nu pentru că nu ai avea ce să spui sau pentru că nu ai avea suficiente cuvinte, ci pentru că peste tot s-a scris despre această mașină. Toată lumea știe că Mustang‑ul a depășit recordurile de vânzări, că a devenit vedetă de cinema și că a făcut o națiune întreagă să se îndrăgostească de el. Și totuși, îl căutăm în continuare, în showroom‑uri dichisite sau în curți părăginie. Ne întoarce capetele pe stradă, sunetul său ne face pielea de găină și parcă devine din în ce mai frumos. Cel de față, un mândru exemplar din ’65, este un Fastback 289 2+2. Pe scurt, sub capota extrem de lungă își face veacul un V8 de 4.727 cmc. Când s-a născut, V8-ul avea 225 de cai-putere și 414 Nm și reușea să împingă mașina de la 0 la 100 km/h în aproximativ 8,9 secunde și să finalizeze celebrul sfert de milă, cu start de pe loc, în sub 17 secunde. Echipat cu o transmisie manuală, cu patru trepte, cu un superb volan din lemn și cu suficient loc pentru patru persoane.

Un V8 clasic, american, de 4,7 litri, care încă se bucură de fiecare gură de benzină.

E imposibil ca atunci când stai în această mașină să nu-ți lași mintea liberă, să-ți imaginezi puțin din viața de acum jumăatate de secol. Sigur, nu ai buton de „start“, pilot automat, climatizare dublă sau navigație. De fapt, nu ai nici măcar geamuri electrice sau închidere centralizată. Dar ai de-a face cu mai multă pasiune și feeling, cu deceniile de istorie prin care a trecut mașina asta și cu poveștile pe care Mustang‑ul le-a trăit și le-a văzut, povești ținute în frâu doar de limitele imaginației tale. Acest Mustang este făcut pentru a fi condus în fiecare zi. La birou, la o cafea sau doar pentru o plimbare. Este o mașină pe care o simți prin toți porii, pe care trebuie să înveți să o îmblânzești. Și tot ce trebuie să faci pentru asta e să pornești V8-ul. Un sunet puternic, metalic, natural și poți să pornești la drum. Nu trebuie să fie lung. Nu trebuie să fie nici rapid. Trebuie doar să fie. Iar de la volan, din scaunul moale îmbrăcat în piele albă, aruncându-ți privirea peste superbele ceasuri de bord, uitându-te în oglinzile cromate, s-ar putea să vezi o altă lume. Una mai plină de caracter, mai frumoasă și, de ce nu, mai romantică.

Pentru mine, acest Mustang este un vis frumos. Este istorie vie, palpabilă și presărată de aventură. Pentru prietenii noștrii de la Heritage Auto este mai mult de atât și le mulțumesc că ne-au dat ocazia să-l vedem, să-l atingem și să ne urcăm în această bijuterie motorizată. Iar în timpul ședinței foto, Mustang-ul nu fost model doar pentru noi, ci și pentru zecile de oameni care au trecut prin fața Metropolis Center. Așa că da, Mustang‑ul este o apariție care te face să-l apaluzi sau să-l apreciezi tăcut. Oricum, oriunde, dar mai ales atunci când arată atât de bine precum cel pe care noi l-am admirat o zi întreagă •

Citeste si...

Aceastea sunt cele 18 modele rare Porsche și Volkswagen pe care Jerry Seinfeld le licitează
Concursul de Eleganță de la Sinaia 2017 se bucură de participarea în premieră a BMW Classic

Lasa un comentariu:

Comentarii