Maximilian Edwin Hoffman a petrecut ore întregi încercând să convingă Consiliul Director al Daimler-Benz să construiască o mașină sport cu un preț rezonabil, pentru piața americană.
Mercedes-Benz 190 SL a obținut oficial undă verde pe 2 septembrie 1953, în cadrul unei întruniri de consiliu care avea să-l numească pe antreprenorul american partenerul responsabil cu pătrunderea în State a Mercedes-Benz.
Modelul, la început socotit fără șanse de reușită de către însuși nașul de peste ocean, trebuia, alături de legendarul frățior 300 SL Gullwing, să deschidă ușile pieței americane pentru cel dintâi constructor de automobile din lume.
Cele două modele au debutat oficial la New York, în 1954, intenția fiind aceea de a câștiga inima și conștiința publicului american cu o mașină sport, elegantă, cu un design incitant și o etichetă de preț accesibilă.
Lansarea nu a rămas fără ecou, iar publicațiile vremii, precum Auto Motor și Sport, considerau noul Mercedes-Benz 190 SL o sportivă rapidă și elegantă, adaptată perfect și unei utilizări cotidiene. Mai mult, Das Automobil era de părere că „poți deține o asemenea mașină numai cu sufletul – aruncă un soi de vrajă asupra proprietarului ei“.
Iar judecând în zilele noastre, strămoșul lui SLK, în aura timpului, este cu atât mai fascinant •