Advertisement
PICTORIALE — octombrie 2, 2017 at 11:51 am

Vlad Petreanu și Toyota RAV4 Hybrid: Deșteptarea la volan

by

Deșteptarea la volan

Vlad Petreanu și Toyota RAV4 Hybrid ne explică de ce tehnologiile înlesnesc deșteptarea responsabilității pe care o avem atât față de natură, cât și față de siguranța noastră, oricând urcăm la volan.

Text: Alex Buțu    Foto: Dragoș Savu

Ce au în comun Vlad Petreanu și Toyota RAV4 Hybrid? Amândoi spun verde-n față adevărul despre avantajele propulsiilor electrificate și sunt promotori ai siguranței și responsabilității la volan. Iar în general ambii protagoniști ai acestui articol pot fi descriși drept caractere pragmatice, dar nelipsite de o viziune clar optimistă. În cazul lui Vlad această personalitate se aude răspicat în fiecare dimineață, de luni până vineri, la matinalul „Deșteptarea“ pe care îl prezintă alături de George Zafiu la Europa FM. Pentru ascultătorii fideli ai acestui post, vocea lui Vlad a devenit sinonimă cu o cafea tare și aromată. E o voce a rațiunii care știe să vireze către un umor fin, fără a se abate de la esențial, și debordând de o energie molipsitoare. Desigur, am fost curioși cum poți să începi ziua cu un asemenea tonus, mai ales când tu ești cel care trebuie să dea deșteptarea celorlalți.

Dacă am face un sondaj în rândul șoferilor, probabil drumul către serviciu, petrecut în traficul infernal de dimineață, ar fi în topurile celor mai detestate trasee. Dar asta nu este valabil și pentru Vlad: „Dimineața în trafic e parfum. Până pe la 7:30-8:00 e boierie să vii spre București. Avantajul meu la acest program este că sunt printre puținii din țara asta care se trezesc în zori. Și ca atare vin în București fluierând. Mai am noroc să nici nu nimeresc semafoare. Dacă s-ar putea să fie traficul așa mereu, ar fi grozav.“ 

Condusul este o pasiune pentru Vlad. De altfel, site-ul său include o rubrică dedicată mașinilor. Dar este ușor de observat că pasiunea pentru șofat dă mereu prioritate comportamentului responsabil. De altfel, indiferent de domeniul față de care își exprimă părerea, Vlad Petreanu vorbește despre responsabilitate. Este un principiu care definește și marca Toyota în general. SUV-ul compact RAV4 Hybrid este un etalon în ceea ce privește respectul față de natură și standardul de siguranță cu care își protejează pasagerii. Sistemul de propulsie hibrid este o specialitate a mărcii Toyota, care a propus motorizări electrificate cu mult timp înainte ca restul constructorilor să înceapă acest drum către viitor. Modelul Toyota RAV4 Hybrid este oferit cu o propulsie hibridă cu o putere totală de 197 CP, disponibilă în versiuni cu tracțiune doar pe puntea față, sau integrală.

Varianta 4×2 este compusă dintr-un motor pe benzină de 2,5 litri și un motor electric, conectate la o transmisie cu variație continuă, precum și o baterie de înaltă performanță. Alternativa 4×4 adaugă un al doilea motor electric, care angrenează roțile de la puntea din spate. Sistemul inteligent de propulsie hibridă înregistrează un consum mediu de combustibil de doar 5 l/100 km și oferă posibilitatea rulării doar în mod electric, adică în condiții de liniște deplină și fără emisii nocive. Comoditatea în utilizare de care dă dovadă acest sistem rezidă și în faptul că bateria se încarcă automat odată cu fiecare decelerare sau frânare. Așadar, propulsia hibridă Toyota oferă eficiență mai bună decât a motoarelor cu ardere internă, fără anxietățile tipice mașinilor electrice, cum ar fi autonomia și conectarea îndelungată a mașinii la o priză. Mai direct spus, hibridul reprezintă o alternativă fezabilă, realistă la modelele pur electrice, care sunt dezavantajate de infrastructura încă nepregătită din România.

mediu_SSD9470

Nu doar propulsia hibridă, ci toate calitățile SUV-ului Toyota RAV4 Hybrid pot fi descrise prin eficiență și confort în utilizare.

mediu_SSD9579

Vlad Petreanu militează foarte argumentat pentru transformarea examenului pentru permisul auto într-un curs de conducere defensivă.

Toyota RAV4 Hybrid impresionează și prin sistemele avangardiste Toyota Safety Sense, care asistă condusul și sporesc categoric siguranța. Lista de echipări poate cuprinde sistemul de asistență pre-impact care detectează alte vehicule precum și pietonii și frânează automat dacă șoferul nu reacționează în timp util. Sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare fără semnal prealabil este completat cu funcția de corectare automată a direcției și continuă o listă de dotări în care găsim și sistemul de citire a marcajelor rutiere, cruise control-ul adaptiv, farurile cu sistem de comutare automată între faza lungă și faza scurtă, sistemul de monitorizare a unghiului mort și sistemul care avertizează asupra traficului din spatele mașinii, când se fac manevre în marșarier. Iar rețeaua de camere video a automobilului afișează pe ecranul multifuncțional al sistemului Toyota Touch 2 o vizualizare panoramică împrejurul mașinii, lucru util oricând te strecori prin spații înguste și aglomerate din oraș sau când ai de străbătut un drum de munte cu obstacole mai delicate.

Toate aceste sisteme sunt precursoarele erei în care mașinile vor fi capabile să se conducă complet singure și au rolul de a compensa neatenția, reacțiile eronate sau lente și iresponsabilitatea de care noi oamenii dăm dovadă. Aceasta este părerea tranșantă a lui Vlad Petreanu. El militează pentru transformarea examenului pentru carnetul de șofer într-un curs de conducere defensivă: „E important ca oricine se urcă la volan să înțeleagă că intră în posesia unei arme încărcate de ucidere în masă. Cred cu tărie că examenul auto ar trebui să fie un modul de conducere defensivă. Oamenii nu poartă centura și spun «ce se poate întâmpla, merg cu 60 la oră?». 60 km/h ai tăi cu cei 60 km/h ai unei mașini care vine din sens opus înseamnă 120 km/h la impact frontal. Alt principiu este că prioritatea într-o intersecție se primește, nu se ia. Nu forța. 2-3 minute câștigate la 100 de kilometri nu justifică riscul mortal la care te supui. Și e suficient un ambuteiaj ca să pierzi 50 de minute.“

Vlad consideră că sistemele de condus autonom vor reduce într-adevăr numărul accidentelor: „Un computer este mult mai performant decât creierul uman când vine vorba despre a lua decizii în trafic care se bazează pe calcule instantanee. Și un computer nu cunoaște accese de furie. Un computer nu o să privească în telefon în timp ce trece prin intersecție pe roșu. Un computer conectat cu alte computere din trafic va înțelege când a treia mașină din față are nevoie să frâneze brusc. Și atunci va încetini în siguranță. De ce nu ți-ai trimite copilul la școală cu o mașină autonomă care este condusă de un computer care nu greșește, nu se îmbată, nu se enervează, nu are insomnii noaptea, nu se ceartă cu nevasta sau cu amanta și vede întotdeauna culorile semaforului?“. Opinii exprimate fără jalonare, precum cele punctate de Vlad Petreanu, și modele avansate precum Toyota RAV4 Hybrid au rolul de a ne conduce spre noua eră a automobilismului.

mediu_SSD9493

Propulsia hibridă este alternativa fezabilă la mașinile electrice defavorizate de infrastructură.

Toyota RAV4 Hybrid AWD

Preț de listă cu TVA (euro): de la 35.057
PUTERE (CP/rpm): 197/5.700
CUPLU (Nm/rpm): 210/4.200
0-100 km/h (s): 8,3
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 180
CONSUM MEDIU (l/100 km): 5,0
EMISII CO2 (g/km): 122

Citeste si...

I want you to drive me crazy
Skoda Superb si Adrian Nartea - Nemuritorul de rand

Lasa un comentariu:

Comentarii