Advertisement
PICTORIALE — iunie 28, 2018 at 4:28 pm

Vlad Petreanu și Škoda Kodiaq: Pe frecvențe înalte

by

Pe frecvențe înalte

Pe Vlad Petreanu îl puteți auzi în fiecare dimineață în cadrul matinalului Europa FM. Când nu e la radio, e în mașină. Așa că am vrut să vedem ce conduce și, mai ales, de ce conduce ce conduce.

Text: Andrei Barbu   Foto: Dragoș Savu
Petreanu e un tip masiv, locuiește în afara Bucureștiului, are o pisică și urmează să se-nsoare. Tot el trebuie să vină-n fiecare dimineață în oraș, la radio, și are avantajul că se trezește cu mult înainte să ne sune nouă alarmele. Așa că Petreanu nu prea stă-n trafic, ceea ce-l transformă într-un norocos rațional. Și, apropo de rațional, tot el a ales să-și petreacă timpul de la volan întro Škoda Kodiaq. De ce? Păi asta ne spune chiar el: „Deși nu stau în trafic, merg destul de mult cu mașina în fiecare zi. Așa că aveam nevoie de o mașină care să-mi placă, la volanul căreia să mă simt bine. Căutam confort, rafinament și spațiu. Și, după multe căutări, am ajuns la Kodiaq. Văzut, testat, plăcut, cumpărat.“ Bine, între noi fie vorba, e greu să găsești motive pentru care să NU conduci un Kodiaq. De fapt, dacă ești rațional și ești în căutarea unui SUV compact, atunci, cel mai probabil, Kodiaq e pe „short list“. Gama variată de motorizări, atât diesel, cât și benzină, designul atractiv, siguranța și încrederea oferită de brand, alături de soluțiile practice inteligente și de interiorul spațios, sunt argumente imbatabile. Iar atunci când iei în calcul și prețul de achiziție, rămân foarte puține lucruri de spus.

Pur și simplu, Škoda Kodiaq pare în momentul de față o propunere de nerefuzat. „E destul de greu să te hotărăști asupra unei motorizări, dar eu știam clar că vreau benzină. Așa că am ales motorizarea TSI de top, adică un motor de doi litri și 180 de cai-putere. Aș fi vrut să optez pentru o cutie manuală, dar această versiune de motorizare vine numai cu transmisia automată. În rest, tracțiunea integrală își va arăta beneficiile la prima zăpadă“, își justifică Petreanu alegerea benzinei în defavoarea diesel-ului.

Lăsând la o parte chestiunile de ordin tehnic, Škoda Kodiaq mai are un atuu de partea sa. Vine în patru versiuni de echipare – Active, Ambition, Style și Scout –, iar fiecare dintre aceste versiuni vine foarte, foarte bine echipată raportându-ne la pre țurile de listă. Astfel, chiar și în echiparea de intrare în gamă, beneficiezi de o multitudine de echipamente în standard. Așa că, din nou, raportul calitate/preț/dotări pe care Kodiaq ți-l poate oferi este excepțional. „Mașina este super-bine echipată, cu tot ce ți-ai putea dori. Am inclusiv un mod de «off-road» pe care-l pot activa dintr-un buton. În acest mod, mașina ajustează singură felul în care răspunde motorul, modul în care sistemul de control al stabilității acționează, dar și celelalte sisteme de asistență, astfel încât să poți trece cu brio peste situații mai dificile. Pe lângă asta, pe asflat, mașina este rafinată, confortabilă, silențioasă. Iar cu motorul ăsta chiar te poți bucura când ești la volanul ei“, continuă Petreanu.

MEDIE SSD_2943

Vlad apreciază confortul și rafinamentul oferit de Kodiaq pe șosea și versatilitatea de care dă dovadă în afara acesteia.

MEDIE SSD_3360

Din meniul afișat pe ecranul central din bord ai de ales între cinci moduri distincte de condus, inclusiv o setare pentru zăpadă.

Škoda este un brand care se adresează familiilor și, în general, celor care-și doresc o mașină ce poate acoperi fiecare necesitate, în funcție de stilul de viață al fiecăruia dintre noi. Iar Kodiaq, fiind cumva vârful de gamă, adună toate atuurile mărcii sub o singură umbrelă. Este genul de mașină care te cheamă în aventură, dar și cea care te duce la birou, zi de zi, în deplin confort. Ai suficient de mult spațiu pentru orice ai avea vreodată nevoie într-o deplasare și îți oferă siguranța necesară pentru a descoperi noul din cotidian. E la fel de confortabilă și în off-road, și pe drumuri virajate, și pe autostradă, dar și în oraș. Iar asta se-ntâmplă pentru că Škoda Kodiaq beneficiază de motorizări performante, de tracțiune integrală, dar și de o serie de sisteme de asistență care pot evita neprevăzutul. În plus, nivelul de conectivitate și interfața către mediul virtual este asigurată de prezența celor mai noi aplicații, fie că vorbim despre Apple CarPlay sau Android Auto. Și da, soluțiile „Simply Clever“ nu sunt doar un argument de marketing. „Eu sunt uimit de cât de multe lucruri aparent simple, dar foarte deștepte sunt în mașina asta. De la cârligele de ancorare din portbagaj, la umbrela ascunsă în portiere sau protecția ușilor care se «deschide» automat… Totul este super-gândit și analizat. De fapt, în Kodiaq descoperi lucruri extrem de utile și de inteligente, care îți ușurează viața în fiecare zi“, adaugă Petreanu.

În final, cu un preț practic imbatabil în segment, cu motorizări extrem de bine alese, cu posibilitatea de a opta pentru tracțiune față sau integrală și având de ales între mai multe tipuri de transmisii – manuale sau automate –, Kodiaq este un all-rounder perfect. Noul SUV al celor de la Škoda impresionează printr-un design impunător și printr-un interior inteligent, frumos desenat și construit din materiale de calitate. Adaugă acestei socoteli și nivelul de dotări, trage linie și ai să te convingi singur.

MEDIE SSD_3223

Încrederea pe care o ai în mașina ta este extrem de importantă. Iar Kodiaq se va ridica mereu la înălțimea așteptărilor.


Citeste si...

Ford EcoSport și Simone Tempestini - Young Minds Free Spirit
VIDEO: Interviu Attila Szabo - Rafinamentul Ford Vignale seduce clienții români

Lasa un comentariu:

Comentarii