Advertisement
PICTORIALE — aprilie 7, 2015 at 3:15 pm

Vlad Gherman și Mini Cooper D – Statement Car

by

Vlad-Gherman-Mini4

Nu sunt multe mașini care se pot lăuda cu o personalitate mai puternică decât cea a unui MINI. Vlad Gherman e aici să ne convingă că noul MINI a rămas un MINI.

Aici, în Gentleman’s Car, am tot trâmbițat faptul că mașinile nu mai sunt demult doar un mijloc de transport. Că sunt, de fapt, o extensie a personalității tale și că timpul petrecut în mașină trebuie să fie de calitate. Cu atât mai mult din moment ce traficul aglomerat, viteza în care orele unei zile se scurg și toată agitația de zi cu zi ne obligă să ne petrecem o bună parte din zi la volan. Iar dacă un blocaj în trafic la Piața Victoriei poate deveni un calvar, atunci de ce să nu-ți petreci timpul îmbrățișat de un scaun care-ți vine perfect? Într-o mașină de care te bucuri în fiecare zi? Desigur, aici intervine și partea financiară, dar dacă tot te gândești să-ți cumperi o mașină, poate că ar trebui să ții cont mai mult de „copilul“ din tine.

„Acum conduc un Audi A3 Sportback de care sunt foarte mulțumit. E o mașină care arată bine, care e confortabilă și destul de spațioasă. Am un motor diesel, de 2,0 litri, care e suficient de puternic pentru zilele în care mă grăbesc, dar e și foarte eficient. Am ales mașina în funcție de brand, mai ales că, din câte știu, MINI-urile mai vechi au ceva probleme de calitate la interior“, ne spune Vlad Gherman râzând. „Dar pentru mine e foarte important să mă simt bine la volanul mașinii“, continuă el. Și, dacă stăm puțin să analizăm modul în care generațiile precedente de MINI s-au comportat de-a lungul timpului, e destul de limpede că din punct de vedere calitativ interiorul nu a fost cel mai reușit. Dar asta se întâmpla acum câțiva ani, iar BMW a făcut tot posibilul să remedieze într‑un fel sau altul acest neajuns.

Și dacă vrei o mașină cu personalitate, atunci un MINI e una dintre cele mai bune alegeri. Pur și simplu, mașinuța asta e desenată și construită pentru a fi diferită. Și da, interiorul noului MINI e cu mult peste ce oferea generația precedentă. Atât de mult peste, încât pare că a fost adoptată o cu totul altă filosofie.

Modelul de test este Mini Cooper D, iar asta înseamnă că sub capotă este un motor diesel, cu trei cilindri și cu o capacitate de 1,5 litri. Da, ai citit bine. Puterea maximă dezvoltată este de 116 ­cai‑putere,  dar momentul motor maxim este de 270 Nm, disponibil de la numai 1.750 de rotații pe minut. Prin urmare, Cooper D accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde și are o viteză maximă de 205 km/h.

Și partea cea mai bună apare atunci când vine vorba de consumul de combustibil. Cooper D are un consum mediu declarat de 3,5 l/100 km și emisii de CO2 de numai 92 g/km. După cum spuneam, o filosofie complet nouă, nu doar când vine vorba despre interior. Dar poate cel mai important aspect este cel al comportamentului rutier. Te-ai fi așteptat ca MINI să fi pierdut acel comportament de kart pentru care este renumit, dar nu e chiar așa. Sigur, noua generație este mai confortabilă, mai spațioasă și mult mai rafinată decât cea precedentă, însă la capitolul dinamică și sportivitate stă la fel de bine. Acum câțiva ani ar fi fost dificil să spui că MINI Cooper este o mașină completă, dar acum, odată cu noua generație, lucrurile s-au schimbat. Și deși MINI s-a maturizat, a rămas la fel de distractiv și de distinctiv.

„Ce să zic, mașina arată foarte bine. Și mi se pare că e ceva mai mare decât vechiul MINI. Chiar dacă diferențele nu sunt foarte mare prin prisma designului exterior, în interior e cu totul altceva. Nu am fost niciodată fanul acestui display rotund, dar parcă acum se potrivește mai bine cu mașina și pare că se integrează frumos și uniform în noul design. Cât despre materiale, nu prea ai ce să mai critici, sunt la fel de bune ca în orice altă mașină premium. În plus, comutatoarele pentru iluminarea interioare, cel pentru sistemul Start/Stop, sistemul de control al tracțiunii sau cel pentru head-up display te fac să te simți într-o cabină de avion. Arată foarte bine. Și butonul de Start, care începe să pâlpâie imediat cum te-ai urcat în mașină, e de mare efect. Chiar îți vine să pornești mașina, să pleci și să nu te mai oprești“, ne mai spune Vlad Gherman.

MINI Cooper D este o mașină matură, completă, cu mult mai bună decât generația precedentă. Partea cea mai bună este că, deși a crescut, nu a renunțat deloc la farmecul MINI, la detaliile care fac diferența și la plăcerea de a conduce un MINI

Citeste si...

Cătălin Ștefănescu și Mercedes-Benz GLC: Aspirații elevate
Dani Oțil și Honda Civic Type-R: Sportul civic

Lasa un comentariu:

Comentarii