Advertisement
PICTORIALE — octombrie 2, 2015 at 3:48 pm

Toyota Avensis și Vlad Popovici – This Means Business

by

F87A8377

Unu virgulă șapte milioane. Acesta este numărul total de unități Avensis vândute de-a lungul celor 18 ani de existență. Suma în sine poate nu este impresionantă (cu toate că este) dacă nu o pui în context. Avensis este reprezentantul Toyota al segmentului D în Europa, într-o piață în care clientul este mai pretențios decât oriunde altundeva.

Și pentru că cel mai bine se descurcă într‑un mediu cel care s-a născut și a crescut acolo, Toyota a desenat, a dezvoltat și a asamblat Avensis în Europa, croind-o după nevoile și cerințele publicului de aici.

Cât de bine s-au descurcat până acum? E suficient să știi că, în 2014, Avensis a obținut cel mai mare punctaj în sondajul J.D. Power privind Calitatea, Durabilitatea și Fiabilitatea. Iar acum, Toyota a venit cu cea mai bună versiune a generației actuale Avensis, o versiune al cărei estetic este modificat substanțial de mult încât să înțelegi că nu este vorba doar despre un facelift. Pentru că modificările mai importante se fac vizibile doar atunci când începi să te uiți mai bine la ea.

Probabil că ți-am stârnit deja curiozitatea, însă nu pot să mă abțin și să nu plusez cu încă o bucățică de informație, care face ca acest facelift să fie un subiect aproape imposibil de trecut cu vederea: 160 de milioane de euro reprezintă suma investiției totale pentru acest facelift. Da, chiar este greu să spui că este doar un facelift, nu?

Noul Avensis nu a fost adus pe lume doar să arate bine – cu a sa „eleganță energetică“ – ci și să se updateze conform nevoilor actuale ale clientului. De exemplu, dotările.

Vlad Popovici – invitatul nostru de acum – este General Manager la Kubis Interactive, o agenție de publicitate. Unul dintre atributele lui Vlad, așadar, este cel de persuasiune. Dacă aș fi în locul Avensisului analizat de Vlad, m-aș vedea în fața unei provocări.
Vlad Popovici are mașină și conduce de vreo 12 ani, așa că știe foarte bine ce vrea de la o mașină. În timp ce nu omite să menționeze de confort și eficiență, pe Vlad Popovici îl interesează partea de infotainment.

Într‑un București aglomerat, statul în coloană în spatele volanului este, în universul său, o mare pierdere de vreme. În cazul în care nu poartă discuții cu clientul sau nu modifică programe sau întâlniri, Vlad preferă să își regleze chakra cu Eros Ramazotti.

Practic, singurul lucru de care s-a plâns Vlad Popovici după primul contact cu Toyota Avensis a fost timpul scurt al primei întâlniri. Ceea ce vezi în imagini este versiunea de top a celei mai bune Avensis create vreodată. Asta înseamnă – pe lângă conectivitatea Bluetooth și USB pe care Vlad Popovici le caută prima dată la o mașină – sistem de infotainment Toyota Touch 2 cu ecran tactil de 8 inci și cu sistem de navigație Go Plus încorporat, aer condiționat automat, scaune reglabile electric, încălzite și îmbrăcate în tapițerie din piele neagră, jante de 18 inci, plafon panoramic și o sumedenie de sisteme de siguranță activă care au grijă ca experiența confortabilă de care ai parte în Avensis să nu fie întreruptă de niciun eveniment neplăcut.

La capitolul siguranță, Avensis oferă o pleiadă de adjuvanți electronici, încorporați în denumirea Toyota Safety Sense: un cumul de sisteme precum sistemul de siguranță Pre‑Impact (care depistează un obstacol și avertizează șoferul, înainte de a acționa automat frânele, chiar până la oprirea mașinii) sau sistemul de avertizare la părăsirea benzii (care avertizează șoferul în cazul în care depășește banda fără semnalizare prealabilă).

Cu toate că Toyota a upgradat Avensisul cu gândul la piața de flote corporate – care ocupă 75% din vânzări în segmentul D european – a avut grijă să creeze pachete ofertante atât pentru cumpărătorul juridic, cât și pentru cel fizic. O parte dintre „bunătățile“ cu care își impresionează cumpărătorul individual le‑ai descoperit în enumerația de mai sus. Ar trebui să menționăm și de ecranul TFT de 4,2 inci dintre turometru și vitezometri, sau „cititorul“ de indicatoare de circulație, căci sunt schimbări pe care le revezi cu plăcere în fiecare zi din spatele volanului.

Niciuna dintre motorizări nu a rămas necizelată în urma procedurii de reîmprospătare a modelului. Motorul diesel de 2,0 litri D-4D care pune în mișcare limuzina smart‑business din imaginile de aici se încadrează în normele Euro 6 și promite un consum de 4,5 l/100 km și emisii de doar 119 g/km, livrând în același timp 143 de cai‑putere și 320 de newtoni‑metru.

La 18 ani de la debutul său pe piață, și după multe sute de mii de unități vândute, Toyota Avensis își serbează majoratul prin a-și face un nod mai simandicos la cravată. Asta în cazul în care te întrebai cum decurg upgrade-urile în lumea business… •

 

Date tehnice Avensis 2.0 L D-4D:
Preț cu TVA (euro): de la 26.950
Putere (CP/rpm): 143/4.000
Cuplu (Nm/rpm): 320/1.750
0-100 km/h (s): 9,5
Viteză maximă (km/h): 200
Consum mediu (l/100 km): 4,5
Emisii CO2 (g/km): 119

 

Highlights:

Vlad Popovici este General Manager la Kubis Interactive, cea mai importantă agenție de advertising digital din România, extinsă deja pe două continente. Nu a fost nevoie decât de un calculator în școala generală și întrebarea „oare ce aș putea să fac interesant cu el?“ pentru a-și începe urcușul în advertisingul digital. Îi place muzica electronica, Eros Ramazotti și, mai nou, Toyota Avensis.

Printre liniile dinamice ale noului Avensis se întrevede un costum pe care să-l îmbraci cu încredere la o întâlnire business.

„Prestigiu, confort și eficiență“ este motto-ul lui Avensis. Iar descoperirea atributelor începe din spatele volanului.

Citeste si...

Andreea Esca & Mercedes-Benz Clasa C - Puterea Elegantei
Ion Caramitru și BMW X3: Vehiculul emoției

Lasa un comentariu:

Comentarii