Pentru Stephan Pelger, o mașină trebuie, în primul rând, să arate bine. MINI Paceman face tot posibilul să îi arate că funcționalitatea și designul unic se pot întâlni într-o singură mașină.
Mașina: mijloc de transport sau extensie a imaginii personale? Ei, asta-i o întrebare al cărui răspuns depinde foarte mult de cel care răspunde. Este evident că pentru un contabil, de exemplu, mașina rămâne un mijloc de transport. Trebuie să funcționeze corect, să fie economică, fiabilă, spațioasă și să își păstreze cât mai bine valoarea. Dacă, în plus, mașina arată și bine, e doar un bonus.
Pentru un inginer ar putea conta numai ce se ascunde sub caroserie. Motor, transmisie, suspensie, sisteme de siguranță. Restul ar putea fi doar amănunte, detalii care nu contează prea mult în economia rațională a alegerii unui autoturism.
Pentru un manager importantă e imaginea, sigla, producătorul. Aș putea exagera spunând că pentru manager-ul respectiv nici nu contează cum merge, dacă face căldură când e frig sau dacă se strică des, atâta timp cât mașina pe care o conduce are siglă premium.
Pe de altă parte, pentru un creator de modă, lucruri sunt ceva mai diferite. Desigur, așa cum era și de așteptat, forma urmează funcția. Pur și simplu, mașina trebuie să fie frumoasă. Trebuie să fie desenată bine și, poate cel mai important, trebuie să aibă personalitate. Iar personalitatea și caracterul se regăsesc, de cele mai multe ori, în detalii. În micile desene, în arcele de cerc, în forma butoanelor sistemului de climatizare sau în senzația pe care mânerul de deschidere a ușii ți-o lasă. Mai mult, contează și materialele din interior. Tapițeria scaunelor, materialul de pe bord sau pielea de pe volan. La fel de importantă am putea spune că e și „cusătura“, „croiala“, care în cazul de față se poate regăsi în finisări, în felul în care se închide portiera sau în dimensiunea spațiului care rămâne între ușița de la torpedou și bord, atunci când el, torpedoul, este închis.
La fel de importantă este și personalitatea mașinii, stilul ei și ceea ce mașina respectivă poate spune, la rândul ei, despre cel aflat la volan. „Având în vedere că sunt creator de modă, la o mașină, pentru mine, cel mai important rămâne aspectul exterior“, ne spune Stephan Pelger.
Astăzi, una dintre puținele mărci care pune în continuare accent pe design și caracter este MINI. Un brand englezesc, transformat de bavarezii de la BMW într-un produs de succes. „Ca în orice industrie, un nume cu istorie are impact asupra consumatorilor. Iar MINI este un brand global, cu renume, care se adresează unui public extrem de diversificat. Tineri sau oameni trecuți de prima tinerețe, singuri sau cu familie, acest brand atrage pentru că a rămas fidel stilului său, fără a face rabat la calitate“, ne spune Stephan Pelger.
„În plus, cu aceste noi modele lansate în ultimii ani, și mă refer aici la Countryman și la Paceman, cei de la MINI au acoperit spațiile rămase. Dacă până acum un om care avea nevoie de o mașină spațioasă scotea MINI din ecuație, acum lucrurile s-au schimbat. Și noile modele, Paceman, dar mai ales Countryman, vin cu soluții perfecte și pentru cei ce au nevoie de o mașină ceva mai mare“, continuă Stephan Pelger.
Paceman este al doilea model al mărcii britanice care încearcă să umple locurile „goale“ din gama MINI. Cu un design nonconformist, ce păstrează multe din elementele clasice ale unui MINI, Paceman, deși are doar două portiere, vine cu un mare plus în dreptul spațiului interior în comparație cu un Cooper clasic. Partea bună este însă că nimic din personalitatea pentru care marca britanică este îndrăgită și apreciată nu s-a pierdut. Iar în interior lucrurile sunt și mai bune. Designul a rămas aproape neschimbat, dar funcționalitatea a fost îmbunătățită. Iar detaliile precum schimbătorul de viteze, ce seamănă, în partea superioară, cu o cască de motocicletă, sau comutatoarele pentru diferitele sisteme ale mașinii, ce preiau forma tablourilor de bord ale aeronavelor, contribuie din plin la sentimentul pe care îl ai atunci când știi că ai de-a face cu ceva special.
Iar pentru că o mașină, oricât de frumoasă sau plină de caracter ar fi, trebuie să stea bine și la capitolul motorizare, cei de la MINI, împreună cu mai-marii de la BMW, oferă în dotarea Paceman-ului și un motor diesel. De 2,0 litri, ce vine la pachet cu 143 de cai‑putere și, în cazul modelului de test, și cu o transmisie automată. Ceea ce înseamnă că mașina merge bine. Chiar foarte bine.
De exemplu, accelerația de la 0 la 100 km/h durează doar 9,4 secunde, iar viteza maximă este de 197 km/h. În schimb, Paceman va consuma doar 5,7 l/100 km, ceea ce înseamnă că va reuși să-l încânte chiar și pe cel mai atent contabil. Desigur, gurile rele suțin că un motor diesel pe MINI, fie el și un Paceman sau Countryman, nu se potrivește. Că strică farmecul mașinii și că se pierd puncte la capitolul rafinament, dar eu aș vrea să-i contrazic. Da, e adevărat, un motor pe benzină va fi întotdeauna mai silențios decât unul diesel, dar Paceman este foarte bine construit, astfel că izolează cea mai mare parte a vibrațiilor și zgomotelor nedorite, așa că Paceman-ul va fi apreciat și de un inginer.
„În ziua de astăzi, mașina a devenit un accesoriu esențial. Iar în cazul lui MINI Paceman putem combina utilul cu plăcutul“, încheie Stephan Pelger •
Highlights:
„Având în vedere că sunt creator de modă, la o mașină, pentru mine, cel mai important rămâne aspectul exterior“ – Stephan Pelger
Interiorul lui Paceman este extrem de atractiv, are un design aparte, iar poziționarea comenzilor urmează cu sfințenie regulile nemților de la BMW.