Advertisement
PICTORIALE — ianuarie 6, 2015 at 11:24 am

Răzvan Simion și Ford Kuga – Ziua bună se cunoaște de dimineață

by

razvan kuga

În ultima vreme, pentru că am tot lucrat cu oameni al căror job începe la o oră matinală, mi-am dat seama de un lucru. Pentru fiecare dintre ei mașina este foarte importantă. Și mi-am dat seama și de ce. Pentru că, de fapt, mașina este locul în care își încep diminețile.

Dacă tu începi programul la 09:00 sau la 10:00, dimineața ta începe în casă, cu mic dejun, cafea și puțin TV sau radio. Dacă însă trebuie să fii la „birou“ la 06:30, atunci dimineața ta începe pe drum. Tot pe drum îți bei și cafeaua de cele mai multe ori și tot pe drum îți faci planul pentru ziua respectivă. Prin urmare, dacă nu ești împăcat cu mașina pe care o conduci, atunci toate diminețile tale încep prost. Iar dacă diminețile încep prost, atunci ziua continuă prost și seara se încheie la fel de prost. Prin urmare, toți oamenii „de matinal“ pe care i-am cunoscut în ultima vreme – și nu puțini – sunt foarte încântați de mașinile pe care le conduc.

Iar Răzvan Simion nu face excepție. „Lumea crede că diminețile mele încep cu Dani, dar nu e chiar așa. Îmi încep diminețile alături de Ford Kuga“, îmi spune Răzvan Simion. „Și îmi plac diminețile mele cu Kuga. E o mașină care mă reprezintă, cu multe spații de depozitare, suporturi pentru cafea, telefon și multe alte lucruri pe care le am cu mine zi de zi. Interiorul este și el pe placul meu. Cu o poziție mai înaltă la volan, dar confortabilă, fără să te simți «cocoțat», cum se întâmplă în multe alte SUV-uri compacte, cu o listă foarte lungă de echipamente standard și cu suficient spațiu pentru toată familia. Plus un sistem multimedia bine pus la punct, cu conectivitate auxiliară numai bună pentru muzica mea.“

De fapt, pachetul Trend este oferit gratuit, ceea ce înseamnă un discount de 1.500 de euro. Deși Kuga nu face parte din SUV-urile compacte cu tradiție, cei de la Ford au știut foarte bine cum să dezvolte acest model pentru a putea face față cu brio concurenților mai experimentați. Au dat dovadă de inovație și de atenție la cererile clienților și au reușit, cu noua generație de Kuga, să scoată pe piață un model complet, care trece fără probleme testul vieții de familie, reușind în același timp să păstreze ADN-ul dinamic pe care îl apreciem cu toții la acest constructor. Cu o gamă nouă de propulsoare și cu un șasiu revizuit, Ford Kuga dovedește că știe să fie o mașină dinamică.

Modelul de test este echipat cu propulsorul EcoBoost de 1,6 litri ce dezvoltă 150 de cai‑putere și este cuplat la o transmisie manuală cu șase rapoarte, iar tracțiunea este pe puntea față. Desigur, ai putea spune că tracțiunea integrală ar fi mai indicată, dar adevărul e că cele aproape 150 de kilograme în plus nu își găsesc utilitatea în cazul în care deplasările tale au loc în proporție de 95% pe asfalt sau pe macadam ușor. Pe lângă asta, motorul este unul foarte bine gândit, astfel că asigură disponibilitatea cuplului maxim, de 240 Nm, de la numai 1.600 rpm. În aceste condiții, rezervele de putere sunt tot timpul prezente, indiferent de treapta de viteză în care rulezi, asigurându-se astfel o elasticitate crescută și, de ce nu, un plus de confort, mai ales în mediul urban.

„Inițial am fost sceptic când am auzit de acest motor. Am crezut că un motor de numai 1,6 litri nu va face față, pentru că vorbim totuși de un SUV compact. Dar am avut încredere și am mers pe mâna celor de la Ford. Și bine am făcut. Sunt foarte încântat de cum se comportă mașina. Motorul trage bine, de jos, nu trebuie turat pentru a livra puterea, iar la capitolul consum stă foarte bine. E adevărat că există o versiune tot 1.6 EcoBoost de 182 CP, care nu mi-ar fi displăcut, cu atât mai mult cu cât plusul de putere e de peste 30 CP. Un alt lucru care îmi place e transmisia. Precisă, fără acele jocuri sau vibrații enervante, și mi se pare că e foarte bine etajată pentru a lucra cât mai bine cu acest motor. Una peste alta, nu am simțit niciodată nevoie de mai multă putere și nici nu am avut nevoie de tracțiunea integrală. Ce-i drept, dacă optezi pentru versiunea mai puternică sau pentru dieselul de 2,0 litri, ai la dispoziție și tracțiune integrală, așa că nu se poate plânge nimeni că nu există o gamă variată de motorizări“, îmi povestește Răzvan Simion.

Pe lângă interiorul bine desenat și construit și pe lângă acest comportament dinamic tipic pentru Ford, Kuga mai are un atu. Din punctul meu de vedere, cel puțin. Și anume: designul exterior. Este o mașină foarte bine proporționată, cu linii dinamice, care ascund bine proporțiile destul de generoase totuși.

„Ce să-ți mai spun despre Kuga? Aaa, mie îmi place foarte mult și cum arată. Pare mai modern, mai actual decât aproape toate celelalte SUV-uri compacte“, concluzionează Răzvan •

Date tehnice Ford Kuga:

Putere: 150 CP/5.700

Cuplu: 240 Nm / 1.600 rpm

0-100 km/h: 9,7 secunde

Viteză maximă: 195 km/h;

Consum mediu: 6,5 l/100 km;

Emisii CO2: 154 g/km;

Citeste si...

Andreea Esca & Mercedes-Benz Clasa C - Puterea Elegantei
Petre Fumuru și Nissan Qashqai: Mobilitate inteligentă

Lasa un comentariu:

Comentarii