Răzvan Fodor și Corsa OPC au o legătură specială. Ea e jucăria mult visată. El e șoferul pe care ea l-a dorit. Nu interacționează în fiecare zi, dar conexiunea rămâne la aceeași intensitate. Ca prietenia dintre doi colegi de grădiniță.
Întotdeauna am fost susținătorul mașinilor rapide. Și când spun asta nu mă refer la mașinile de zeci, de sute de mii de euro. Nici la cele de 500 și de cai-putere. Pentru că, între noi fie vorba, dacă nu ești vreun pilot sau un șofer cu abilități reale de pilotaj, nici nu prea poți să le conduci la capacitate maximă. Desigur, în linie dreaptă poți merge repede indiferent de puterea mașinii, dar crezi că e așa ușor să fii rapid și în viraje cu aceste supercaruri? Eu n-am prea reușit și, slavă Domnului, le-am încercat pe multe dintre ele.
Pentru mine, o mașină rapidă e una cu care eu pot merge repede, la volanul căreia mă simt bine mergând repede și care nu mă timorează la fel ca profu’ de mate când venea vorba de geometria în spațiu. O mașină rapidă e acea mașină cu care poți merge repede, dar relaxat. Nu mai e nicio plăcere dacă stai mereu încordat, mereu cu grijă. Și, cel mai important, o mașină rapidă e cea cu care te conectezi, cea care te face să te simți o parte din ea. Iar pentru mine, mașinele rapide sunt aceste bombițe pe roți. Precum cea din acest pictorial.
Opel Corsa OPC. OPC de la Opel Performance Center. Pe scurt: 192 de cai‑putere, 266 Nm în funcția de overboost, 0-100 km/h în doar 7,2 secunde și o viteză maximă de 225 km/h. Sună bine, nu? Exact asta spune și Răzvan Fodor. „Îți dai seama că are 192 de cai-putere dintr-un motor de 1,6 litri?! Și sub 1.200 de kilograme?! Merge foarte, foarte bine. E o mașină ușoară, agilă și motorul e senzațional. Nu vorbesc aici de cum pleci de pe loc, dar și în afara orașului, dacă vrei să faci o depășire și accelerezi la maximum, ai impresia că fuge scaunul de sub tine. Și apropo de scaune: sunt superbe! Recaro, tip scoică, confortabile, parcă te îmbrățișează atunci când te urci în mașină.“
Într-adevăr, Corsa OPC este propulsat de un motor turbo de 1,6 litri care vine cu un moment motor maxim de 230 Nm, disponibil încă de la 1.980 rpm, ceea ce face ca mașina să aibă reprize extraordinare. De exemplu, cifrele oficiale comunică un sprint de la 80 la 120 km/h, în treapta a V-a, de 6,7 secunde. Asta în condițiile în care un Porsche Boxster S cu motor de 3,5 litri, 315 cai‑putere, în treapta a V-a, realizează aceeași repriză tot în 6,7 secunde! Știu că e puțin exagerată comparația, dar asta spun datele oficiale. Ar trebui să mai spun aici, dacă tot am început cu această comparație, că diferența de preț dintre cele două modele este de aproape 45.000 de euro. Adică, cu banii de un Boxster S îți cumperi un Corsa OPC și vreo alte trei ADAM-uri. Sau un Corsa OPC, un Mokka și un Insignia. Poți face ce combinații vrei tu. Unde vreau să ajung? La preț. Pentru că, până la urmă, de cele mai multe ori prețul este cel mai important aspect. Iar Corsa OPC are un preț de listă de 21.875 euro. Și dacă tot am vorbit de costuri, trebuie să spun și câte ceva despre consum, nu? Ei bine, Corsa OPC are un consum mediu declarat de 7,3 l/100 km. Deloc rău dacă stai să te gândești că ai la dispoziție 192 de cai‑putere.
Pentru Răzvan, Corsa OPC nu e mașina de zi cu zi. E un răsfăț de weekend, dacă vrei, o „plăcere vinovată“, o pasiune. „De obicei, când plec la drum întins, la mare, la munte, sunt cu soția și cu fetiţa, așa că de cele mai multe ori consumul pe care îl obțin e puțin sub cel dat de producător. Sunt foarte atent și răbdător. Nici nu poți să fii altfel atunci când mergi cu un copil în mașină. Însă atunci când merg cu OPC-ul sunt mai liber. Acum să nu înțelegi că mă transform într-un raliist. Nici pe departe. Dar OPC‑ul îmi dă o anumită stare de spirit. Mă entuziasmează sunetul motorului, scaunele absolut minunate, volanul perfect, pedalierul din aluminiu. Parcă mă simt din nou puștan!“, spune Răzavn râzând. „E o mașină specială. E jucăria copilului din mine, acel obiect special cu care de-abia aștept să mă joc. Nu e ceva rațional, ce pot explica. E o conexiune specială între mine și acest Corsa.“
Și nici n-ar avea de ce să fie altceva. E imposibil să nu te îndrăgostești de această „mașinuță“. Are toate atuurile necesare. E frumoasă, aprigă, agresivă și foarte rapidă. În plus, prin design și performanțe, Corsa OPC a reușit să se distingă în acest segment care, pe lângă un public relativ restrâns, este și extrem de bătăios. Acest lucru se întâmplă pentru că mai mulți producători auto profită de această slăbiciune a copilului din noi și fabrică acest tip de jucărie. Dar, din punctul meu de vedere, niciuna dintre celelalte jucării (și mă refer aici la Clio RS, la DS3, MiTo, poate chiar și Abarth 500) nu are toate calitățile OPC-ului. Aproape 200 CP, da, Clio RS e acolo. Motor turbo, da, DS3, Abarth, MiTo sunt acolo. Însă niciuna dintre cele de mai sus nu are un motor turbo și atât de multă putere. Ce-i drept, mai e o mașină pe care ai putea să o iei în calcul: MINI Cooper S. Însă MINI-ul este cu mult mai scump. Prin urmare, Corsa OPC pare să fie alegerea optimă.
„Știi ce îmi place mie cel mai mult la mașina asta? Pe lângă felul în care arată, putere, senzația de cockpit din interior? Îmi place că are personalitate. Pare că se bucură la fel de mult ca mine atunci când o conduc, iar pentru acest gen de mașină, existența unei conexiuni este obligatorie. Corsa OPC primește nota 10 pentru feeling“, încheie Răzvan •