Prezent în viitor
Mulți dintre noi am putea spune că Jaguar F-Type este o mașină care a apărut înainte de vremea ei. Domnul Mihai Ivănescu, Director General al Premium Auto, ne spune că tocmai în acest lucru stă farmecul Jaguar-ului.
Jaguar este unul dintre brandurile auto cu o istorie aparte. Un brand care a luat naștere în 1922, la inițiativa a doi tineri vizionari care nu aveau încă vârsta legală pentru a înființa o companie.
Unul dintre acești doi tineri era nimeni altul decât Sir William Lyons, Mr. Jaguar. Inițial compania producea atașe pentru motociclete. De abia 13 ani mai târziu, în 1935, primul precursor al Jaguar-ului a fost lansat. Un cabriolet superb, cu un motor de 2,5 litri sub capotă, ce dezvolta la vremea aceea 68 de cai-putere.
Totuși, atunci compania se numea SS Cars Ltd și doar în 1945 – pentru a evita inițialele SS – compania s-a redenumit în ce avea să devină Jaguar Cars Ltd. Succesul a urmat imediat după cel de-al doilea război mondial, iar principalul motiv al succesului a fost implementarea unui motor cu șase cilindri și dublu ax cu came, un motor dezvoltat în Coventry în timpul războiului și finalizat imediat după.
De aici mai departe a urmat o serie de mașini uimitoare, de la XK și E-Type până la limuzina XJ. Desigur, nu totul a mers strună, iar ca proprietate a Ford, Jaguar a cunoscut probabil cea mai nefastă perioadă din istorie.
Totul s-a schimbat în anul 2008, atunci când Tata Motors a fost anunțat câștigător al licitației pentru achiziția companiilor britanice. Suma vehiculată atunci de Ford pentru achiziționarea de către Tata Motors a brandurilor Jaguar și Land Rover a fost undeva în jurul a 1,7 miliarde de lire sterline.
Iar în ultima perioadă Ian Callum, directorul de design al Jaguar, a reușit să se desprindă de designul retro-modern al modelelor Jaguar și să dea naștere unor mașini superbe. Și cel mai bun exemplu este chiar Jaguar F-Type.
O mașină superbă, pasională, ce renaște pasiunea pe care E-Type a insuflat-o unor generații întregi. Mihai Ivănescu, Director General al Premium Auto, Importator Oficial al mărcilor Jaguar și Land Rover pentru România, ne spune:
„Cred că Jaguar este privit din perspectiva unui brand de nișă, mai exclusivist, iar acest lucru se datorează poveștii care a urmat după 1990. Cu siguranță, un alt motiv care dă naștere acestei credințe este importul masiv de mașini second hand din gama premium germană. Cu toate acestea, Jaguar este un brand puternic, iar acest lucru se obsevă în primul rând prin design“.
Diferența este evidentă atunci când compari modelele Jaguar cu cele rivale ale producătorilor germani. Întotdeauna Jaguar a avut ceva în plus în materie de design, a avut linii aparte, mult mai plăcute și mai fine.
Locație foto: clubul rezidențial Stejarii, Strada Jandarmeriei, nr. 14, sector 1, București
office@stejarii.ro
În plus, spre deosebire de rivalii germani, unde designul unui model se regăsește în întreaga gamă, britanicii au avut grijă să nu repete această greșeală.
„Designul este mult mai rafinat, iar acest lucru se reflectă asupra întregii game, pornind de la Jaguar și până la Land Rover, Range Rover. Dar în cazul noilor generații nu s-a lucrat doar la aspectul exterior, s-a lucrat mult și la interior. Mașinile sunt acum mult mai confortabile, calitatea execuției este aproape de perfecțiune, iar pentru designul interior s-a optat pentru o notă conservatoare, dar care să înglobeze tehnologii de ultimă oră. Făcând o paralelă cu un proverb englezesc și adaptându-l pentru Jaguar, putem spune: «Mașina mea, castelul meu»“, continuă domnul Ivănescu.
Este destul de limpede pentru oricine ar fi interesat de achiziția unui model din gama premium că Jaguar câștigă lupta cu rivalii germani atunci când vine vorba de design, iar în cazul performanțelor dinamice și tehnice, diferențele sunt extrem de mici. Totuși, dacă îți faci griji pentru rețeaua de dealeri și implicit pentru rețeaua de service, poți să stai liniștit.
„Rețeaua de dealeri nu este restrânsă dacă o raportăm la modelul de distribuție pe care noi vrem să-l promovăm. În primul rând, ideea de a crește excesiv rețeaua de dealeri s-a dovedit a fi pierzătoare. Noi încercăm să menținem un număr echilibrat de dealeri, care să fie capabili să se ridice la noile standarde. Atunci când gama Jaguar se va extinde, și se va extinde cu modele de volum, vom încerca practic să dublăm numărul de dealeri. În momentul de față avem cinci dealeri Jaguar, care au șase locații, urmând să deschidem în curând în Timișoara, Cluj și Iași, orașe care pot fi considerate centre regionale“, adaugă domnul Mihai Ivănescu.
Până la apariția unor noi modele Jaguar, care cel mai probabil vor veni să concureze în segmentul SUV-urilor compacte premium și în cel al limuzinelor de clasă medie premium, noi suntem nerăbdători să conducem F-Type Coupe.
„Lansarea modelului F-Type cabriolet a fost un real succes, inclusiv pe piața germană, unde anul trecut F-Type s-a vândut mai bine decât Audi R8, iar pe piața britanică a fost cel mai bine vândut cabriolet din segment. F-Type Coupe a primit încă de la momentul prezentării sale cele mai bune aprecieri și suntem convinși că inclusiv pe piața românească versiunea coupe se va vinde mai bine decât cea cabrio.
Personal, la momentul actual, mașina mea preferată este F-Type Coupe și nu spun asta doar pentru că răspund de Jaguar pe piața românească, ci pentru că este o mașină care a știut să îmbine trecut cu prezentul și, de ce nu, și cu viitorul“, ne spune în încheiere domnul Mihai Ivănescu.
Din punctul meu de vedere, Jaguar și-a construit în ultimii ani cea mai puternică imagine de brand din segmentul premium și dacă viitoarele modele de volum vor păstra standardele de acum, Jaguar are toate premisele pentru a continua povestea de succes •
Date tehnice Jaguar F-Type V6 S/C:
Preț de listă (cu TVA): de la 79.360 euro
Putere (CP): 340/6.500
Cuplu (Nm): 450/3.500
0-100 km/h (s): 5,3
Viteză maximă (km/h): 260
Consum mediu (l/100 km): 8,8
Emisii CO2 (g/km): 205