Made to measure
Din perspectiva lui Ilie Năstase, fiecare brand auto are publicul său țintă. Coincidență sau nu, dumnealui i-au venit la fix modelele BMW.
Palmaresul lui Ilie Năstase este unul care nu poate trece neobservat și este dovada că omul poreclit „Nasty“ rămâne unul dintre cei mai buni tenismeni din lume. După 57 de titluri la simplu, după ce a fost de două ori numărul unu mondial, după ce a câștigat Turneul Campionilor de patru ori și după ce a jucat 18 ani în echipa de Cupa Davis a României, câștigând 109 dintre cele 142 de meciuri jucate, pentru Ilie Năstase tenisul este mai mult decât un mod de viață.
În momentul în care cariera de jucător profesionist a ajuns la final, „Nasty“ a găsit timpul necesar pentru a scrie o autobiografie, dar și pentru a intra în politică. Acum, la respectabila vârstă de 70 de ani, Ilie Năstase rămâne același „rebel incurabil“, mereu pregătit cu o poveste din trecut sau cu o glumă bună, depănându-și amintirile într-un mod cel puțin savuros, tachinându-și foștii sau actualii colegi, astfel că porecla „Nasty“ rămâne și acum la fel de valabilă ca în momentele petrecute pe terenul de tenis.
Noi am vrut să aflăm mai multe despre legătura dintre Ilie Năstase și BMW, care sunt punctele comune care-l leagă pe tenismenul român de marca bavareză și care sunt motivele pentru care domnul Năstase apare mereu la volan. „Am șofer, dar tot eu conduc. Îmi place să fiu în control, îmi place să conduc“, ne spune domnul Năstase. Mașina pe care Ilie Năstase o conduce acum este un BMW X5 xDrive30d, dar plănuiește să creeze o legătură pe viitor cu noul Seria 7. Totuși, deși prietenia cu Ion Țiriac este una care dăinuie de aproape jumătate de secol, Ilie Năstase nu împărtășește pasiunea pentru lumea motorizată a domnului Țiriac.
„Când eram tânăr și prost am cumpărat multe mașini. Am avut Ferrari-uri, Rolls-uri și multe altele. Dar niciodată n-am avut timp să le conduc, să mă bucur de ele sau să pun o domnișoară în dreapta, pentru că eram în circuit și nu aveam timp. Bine, acum consider că era o prostie să cumperi mașini pe care nu le conduci, atunci eram luat de flama vârstei și-mi plăcea să fac asta. Când ești tânăr vrei «să te dai mare» cu mașinile și cu fetele. La Țiriac asta e o boală, el colecționează mașini de când avea 27 de ani. Eu colecționez femei“, continuă râzând domnul Năstase. BMW X5 este considerat de multă lume, inclusiv de noi, una dintre cele mai ofertante mașini disponibile în segmentul SUV-urilor premium și asta pentru că are de partea sa mai toate atuurile și niciun dezavantaj. Calitatea bavareză și ținuta de drum excepțională au fost mulți ani la rând principalele puncte forte ale mașinii și, alături de motorizări performante, de un sistem inteligent de tracțiune integrală și de o transmisie automată perfect calibrată, X5 se dovedește all-rounder-ul ideal.
Locație: Hotel Epoque Intr. Aurora, nr. 17C, sect. 1, București Tel.: +40 21 312 32 32 Email: reception@epoque.ro Make-up: Bianca Marca, SLA Paris Mașină: Automobile Bavaria
În cazul de față, mașina pe care o conduce domnul Năstase are sub capotă un diesel de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, care dezvoltă 258 de cai-putere la 4.000 de rotații pe minut și care îi oferă celui de la volan un moment motor maxim de 560 Nm, disponibil între 1.500 și 3.000 de rotații pe minut. Puterea este livrată sistemului de tracțiune integrală prin intermediul unei transmisii automate cu opt rapoarte, astfel că mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde și nu se oprește decât la 230 km/h, atunci când atinge viteza maximă. Consumul mixt pe care X5 xDrive30d îl promite este de 6,2 l/100 km. Performanțele dinamice ale lui X5 sunt cunoscute și apreciate, dar trebuie să punctăm faptul că la succesul de piață al acestui model contribuie din plin și calitatea interiorului și a materialelor utilizate, precum și spațiul de care se bucură toți pasagerii. „Am început să conduc cu un Fiat 125, în ’66, și am încercat multe mașini de-a lungul vieții. Dar, vezi tu, ele sunt precum hainele. Pe parcurs încerci mai multe, până îți vine una bine. Iar mie mi-a căzut pe măsură BMW“, ne spune domnul Năstase.
„La volan nu sunt mai răutăcios decât ceilalți, sunt același șofer care se enervează când nu se respectă regulile și când nu există respectul pentru ceilalți din trafic. Mă enervez când nu găsesc un loc de parcare, dar deja în România asta a devenit, din păcate, un lucru normal. Nu se face. Se dau amenzi, se ridică mașini, dar fără să existe o alternativă de parcare. Îți dai seama că nu ar parca nimeni în stradă sau pe trotuar dacă ar exista locuri de parcare. Când mă duc în Paris știu că pe Champs-Élysées pot să las mașina într-un loc sigur, dar în București, e mai greu.“
„Pentru mine, BMW este mai sportiv și asta îmi place. Celelalte mașini parcă sunt mai greoaie. Până în aprilie o să merg cu X5, după care o să iau noul Seria 7. Îmi convine mai mult, mai ales că am auzit că se parchează singură.“
Despre noile tendințe apărute în gama BMW legate de modelele i, domnul Năstase pare puțin sceptic, cel puțin pentru România. „Am condus-o pe cea mică făcută de BMW – i3 – dar parcă e prea silențioasă. Nici nu-ți dai seama când mergi și cred că e destul de periculos pentru că nu auzi motorul. Sigur, cred că până la urmă e treabă de obișnuință, dar la început e puțin peste mână. Infrastructura din România nu este pregătită pentru mașini electrice. Tehnologia avansează într-un ritm extraordinar, dar trebuie să ținem și noi pasul. Mi-e greu să cred că în România vor avea succesul înregistrat în Germania sau în State.“ Ilie Năstase este una dintre acele persoane care te încarcă cu energie, care reușește să destindă atmosfera și care foarte greu se oprește din povestit, chiar dacă ședința foto ar fi cerut asta. Este un om care apreciază obiectele construite sau manufacturate cu grijă și cu atenție pentru detalii, iar această potrivire cu BMW l-a adus la volanul modelelor bavareze.
Date tehnice BMW X5 xDrive30d:
Preț de listă (cu TVA): de la 62.160 euro
Putere (CP): 258/4.000
Cuplu (Nm): 560/1.500
0-100 km/h (s): 6,9
Viteză maximă (km/h): 230
Consum mediu (l/100 km): 6,2
Emisii CO2 (g/km): 162-164