Advertisement
PICTORIALE — martie 28, 2013 at 12:39 pm

I want you to drive me crazy

by

SSD_8351Titlurile cu mai multe înțelesuri sunt de evitat. Mai ales când cele două sensuri sunt complet diferite. Partea bună e că în pictorialul acesta avem două mașini cu același nume și aceeași siglă. Dar sunt diferite, iar Daniel Buzdugan le testează pe ambele.

Să detaliem. Este vorba despre două exemplare din gama noului Auris. Unul hibrid și altul cât se poate de convențional. Iar când spun convențional mă refer doar la sistemul de propulsie. Pentru că, în rest, noul Auris, indiferent de versiune, scapă de capcana convenționalului. Prin designul mult mai dinamic și mai elegant, printr-un interior complet redesenat și prin noile motorizări. Iar partea cea mai bună e că aceste schimbări îndrăznețe sunt aproape „palpabile“. Ele se fac simțite din momentul în care te urci la volan. Claritatea comenzilor, poziția de la volan și, mai ales, felul în care noul Auris se conduce propulsează noua compactă niponă în topul clasei compacte. Iar dacă facem referire la versiunea hibridă, avem parte, pe lângă toate aceste calități, de un plus de rafinament, dar și de un minus în dreptul consumului și al costurilor de rulare.

Toyota Auris Hybrid are „sub capotă“ un sistem de propulsie hibrid ce reiese din combinarea unui motor de 1,8 litri, pe benzină, ce dezvoltă 99 de cai-putere, cu un motor electric care are o putere maximă de 60 kW și un cuplu maxim de 207 Nm. Prin urmare, noul Auris Hybrid are o forţă maximă combinată de 136 de cai-putere care permit compactei să accelereze de la 0 la 100 km/h în 10,9 secunde și să ruleze cu o viteză maximă de 180 km/h. Noul design al sistemului de propulsie hibrid a fost gândit să elimine funcționarea motorului pe benzină cât mai des posibil în cazul deplasării în trafic urban. Prin urmare, noul Auris Hybrid poate rula, exclusiv electric, aproximativ doi kilometri cu o viteză maximă de aproximativ 50 km/h. Iar acest lucru se traduce practic printr‑un consum urban de doar 3,8 l/100 km. Da, ai citit bine, 3,8 l/100 km în oraș. Iar pentru aceia dintre voi interesați de protejarea mediului, Toyota a redus emisiile de CO2 în cazul noului hibrid la doar
87 g/km. Dar pe lângă toate aceste lucruri tehnice și ingenioase, Auris Hybrid te impresionează prin felul în care se conduce. „Te urci la volan, apeși butonul albastru să pornești mașina și pe bord îți apare scris «ready». Asta înseamnă că poți pleca de pe loc. Fără zgomot de motor, fără trepidații. Nimic. Liniște și atât. Treci levierul cutiei de viteze în D, iei piciorul de pe frână și mașina începe să se miște. Tot fără zgomot. Chiar și după ce ai parcurs câteva sute de metri și motorul pe benzină pornește, tot liniște e în mașină. Îl simți când pornește, dar aproape că nu crește deloc nivelul de zgomot“, ne spune Daniel Buzdugan după primii kilometri parcurși cu noul Auris Hybrid. „Și pe lângă asta, cu fiecare metru pe care îl parcurgi ai impresia că faci ceva pentru mediu. Știu că sună ciudat, pentru că ai face ceva cu adevărat pentru mediu dacă ai planta un copac, dacă ai susține constructiv natura, nu dacă o susții într-un mod mai puțin distructiv, dar adevărul e că în Auris Hybrid ești mândru știind că poluezi mult mai puțin“, continuă Buzdugan. Și are perfectă dreptate. Pe lângă faptul că este foarte, foarte rafinat, noul Auris Hybrid face parte din noua generație de mașini atente cu mediul. Și n-ar strica deloc dacă mai multe hibride ar popula străzile orașelor din România. Cu atât mai mult cu cât lista de avantaje date de conducerea unui model hibrid e mai lungă și nu se limitează doar la consum și poluare, ci se extinde și la taxe mai mici plătite către stat.

Iar dacă îți faci cumva griji pentru lipsa dinamicii sau a puterii, greșești. Auris Hybrid are două motoare, unul de 207 Nm și altul de 142 Nm, ceea ce înseamnă că nu duce lipsă de putere deloc. Desigur, nu e o mașină de curse, dar atunci când accelerezi, ambele motoare lucrează pentru tine, ceea ce înseamnă că ai parte de performanțe dinamice bunicele. „Când accelerezi puternic, liniștea de care vorbeam mai devreme dispare, iar locul îi este luat de un sunet de motor nervos care lucrează din plin să crească viteza cu care te deplasezi. Și viteza crește destul de repede. Ciudat e, mai ales că este prima oară când merg cu o astfel de mașină, că nu simți atunci când schimbă vitezele. Totul e foarte cursiv, natural și plăcut“, ne mai spune Daniel.

Cealaltă mașină testată de Daniel Buzdugan este tot noul Auris. Dar este unul cu un motor pe benzină, de 1,6 litri și cuplat la transmisia automată Multidrive S. Puterea dezvoltată de acest model este de 132 CP, iar cuplul maxim este de 160 Nm. În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h are loc în 11,1 secunde, iar viteza maximă este de 190 km/h. Iată care sunt primele impresii ale lui Daniel Buzdugan: „Am crezut că nu o să-mi dau seama de diferențele dintre cele două modele, dar m-am înşelat. Dacă nu ar avea aceeași siglă, aș fi zis, după ce am mers cu ambele, că nu fac parte din aceeași familie. Versiunea asta, de 1,6 litri, este aproape la fel de bună ca și hibridul. Ai cutie automată, putere suficientă pentru orice ai nevoie, dar interiorul este puțin diferit. Aceeași calitate, dar bordul nu arată la fel de high tech, iar la capitolul rafinament hibridul are un avantaj. Însă chiar și Auris-ul acesta îmi place. E diferit de hibrid, dar are aproape toate calitățile lui și are un plus atunci când vine vorba de preț. Un plus la preț înseamnă întotdeauna mai puțini bani“, spune Daniel râzând. „E drept că portbagajul este mai spațios în Auris-ul pe benzină și că ușurința cu care pornește și de care dă dovadă atunci când accelerezi este mult mai familiară decât în cazul hibridului. Și acest model are sistem Start & Stop pentru un plus de economie atunci când stai la semafor, motorul e mic, dar puternic… Da, îmi e foarte greu să spun pe care dintre cele două modele l-aș lua acasă“, încheie Daniel Buzdugan.

Ideea cu care am rămas după acest test cu două versiuni diferite ale aceleiași mașini este că noul Auris, fie că vorbim de versiunea hibrid, fie că vorbim de cea pe benzină, este o evoluție clară față de generația precedentă. Un design mai dinamic și mai elegant, un plus de claritate și calitate când vine vorba de interior și foarte multe îmbunătățiri ale felului în care noul Auris se comportă pe șosea. Este o mașină completă, polivalentă, iar alegerea uneia sau a alteia dintre versiunile sale ține doar de preferințele tale. Oricum ar fi, orice ai alege, nu vei da greș cu noua generație de Auris •

Citeste si...

Roxana Ionescu & Toyota Corolla: Frumoasă cu un scop precis
Dani Oțil și Renault Kadjar - Acceptă provocarea!

Lasa un comentariu:

Comentarii