Advertisement
PICTORIALE — decembrie 21, 2018 at 3:32 pm

George Zafiu și Ford Focus: Focus pe deșteptare

by

Succesul se susține cu o evoluție constantă a unui format distinct, carismatic, ce nu se aba te de la valori clare. Acestea sunt atribute esențiale, indiferent da că vorbim despre radio sau automobilism, după cum ne demonstrează George Zafiu și noul Ford Focus.

SSD_9874

Text: Alex Buțu   Foto: Dragoș Savu

George Zafiu a fost prima voce care s-a auzit la startul emisiei Europa FM. Era anul 2000 și avea 23 de ani. De atunci, George a rămas pilon al unuia dintre cele mai îndrăgite și respectate posturi de radio din România. A crescut odată cu Europa FM, un post care s-a impus de la început printr-o grilă de programe ce oferă informații și opinii avizate, precum și un playlist cu piese care ori au devenit deja atemporale, ori vor deveni. Toate acestea, împreună cu emisia răspândită în toată țara, au transformat Europa FM în frecvența preferată de milioane de români. Este un post despre care orice șofer din țara noastră poate spune că l-a avut partener de drum.

A crește un post de radio seamănă cu o cursă de anduranță. Imaginați-vă un Le Mans, dar nu pentru 24 de ore, ci pe termen nedefinit. La fel ca la o cursă de anduranță, la volanul acestui vehicul ce merge pe unde FM, trebuie să urce o echipă de piloți complementari. Așadar, se poate spune că, de 18 ani, George Zafiu este unul dintre piloții principali de la volanul Europa FM. Și a făcut asta din postura de director muzical, director de programe, realizator și prezentator. Iar, alături de Vlad Petreanu și Luca Pastia, creează în continuare chimia uneia dintre cele mai de succes emisiuni matinale din FM-ul românesc. Este vorba despre emisiunea Deșteptarea, care printr-un mix de informații, muzică și energie a devenit în repetate rânduri cel mai ascultat matinal din orașele țării.

SSD_0113

Consecvența popularității definește și modelul Ford Focus, ceea ce face cu atât mai potrivită asocierea cu parcursul lui George Zafiu. De la prima generație lansată în 1998, Focus a fost unul dintre cele mai de succes modele ale segmentului compact, nu doar în Europa, ci la nivel mondial. Mai exact, de la debut, Ford Focus a cucerit aproape 7 milioane de clienți din Europa și peste 16 milioane pe plan internațional.

Este un model care a sfidat canoanele clasei, propunând un standard avangardist de design și tehnologie, precum și o varietate de motorizări și caroserii, atribute care rezonează cu o „audiență“ largă. Noua familie Ford Focus duce și mai departe versatilitatea și standardul tehnologic. Este construită pe noua platformă tehnică C2 și cuprinde caroserii cu 4 și 5 uși, wagon, precum și versiunea Focus Active, care împrumută din caracterul unui crossover, având bandouri de protecție și o gardă la sol înălțată. Cei care vor o finisare de lux pot alege echiparea Vignale.

În funcție de model, Focus poate fi propulsat cu un spectru larg de motorizări. Opțiunile pe benzină sunt 1.0 EcoBoost (100 sau 125 CP) și 1.5 EcoBoost (150 sau 182 CP). Alternativele diesel sunt 1.5 EcoBlue (95 și 120 CP) și 2.0 EcoBlue (150 CP). George Zafiu conduce un model Ford Focus cu echipare ST-Line Business, motor 1.5 EcoBlue de 120 CP și transmisie automată cu 8 trepte, pus la dispoziție de dealerul FordStore BDT (Business Development Team) din București.

SSD_0017

Echiparea ST -Line accentuează caracterul sportiv al noului Ford Focus prin suspensia coborâtă cu 10 mm, care se distinge și prin faptul că are arcuri, amortizoare și bare stabilizatoare speciale.

Este exact configurația care oferă necesarul de dinamism și eficiență, de care George are nevoie pentru a începe ziua cu tonusul pe care ni-l transmite în fiecare dimineață în cadrul matinalului. De altfel, focusul lui George este dedicat acum pentru realizarea emisiunii Deșteptarea. Și, se poate spune că și noul model compact al mărcii Ford pune focus pe deșteptare la nivel tehnologic, având în vedere lista impresionantă de sisteme inteligente pentru asistarea condusului.

Focus a fost mereu un etalon în segmentul său pentru ținuta de drum cu agilitate sporită. Și continuă această reputație, după cum remarcă și George: „Primele calități pe care le-am apreciat în cazul noului Focus vor fi pe placul șoferilor din România. Remarci din start robustețea și antifonarea, precum și suplețea suspensiilor când traversezi denivelări, precum liniile de tramvai. Și trebuie să ținem cont că echiparea ST-Line are suspensie sport. Apoi, direcția precisă și ușurința cu care se manevrează în aglomerația din oraș completează plăcerea de a conduce.“ Opțional, Ford Focus poate fi echipat cu suspensii care te ajută să nu dai în gropi, la propriu. Sistemul de amortizare controlată continuu CCD (Continuously Controlled Damping) simte când o roată pică într-o groapă și o ridică pentru ca impactul cu marginea gropii să fie cât mai redus. Atunci când o roată din față trece peste o groapă, semnalul este transmis și către roata din spate corespondentă. Astfel, aceasta își ajustează cursa suspensiei în anticipare.

Frica de gropi nu este singura care sâcâie șoferii. Un studiu Ford arată că 81% dintre șoferi se tem să conducă după lăsarea serii. De aceea, noul Focus poate fi dotat cu Sistem Adaptiv de Iluminare Frontală, care citește cu ajutorul unei camere video marcajele și indicatoarele rutiere aflate până la 65 de metri distanță. Folosind informațiile camerei video, farurile nu sunt dependente de sistemele de navigație, care sunt deseori neactualizate și nu redau cu acuratețe modificările aduse traseelor rutiere. Astfel, farurile își adaptează fasciculul luminos în intersecții, sensuri giratorii și viraje, pentru ca șoferul să vadă mai bine pietonii și bicicliștii de pe marginea drumului. Această cameră video a noului Ford Focus este folosită și de sistemele de asistare a condusului, care ajută șoferii să mențină mașina pe banda de rulare, să stea la o distanță confortabilă în raport cu mașinile din față și îi avertizează atunci când sunt pe punctul de a intra pe contrasens pe autostradă.

SSD_0221

Focus oferă compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto și primește comenzi vocale.

Noul sistem head-up display, conectivitatea extinsă prin compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto, funcțiile de comenzi vocale pentru sistemul infotainment SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inch, sistemul de asistare a manevrelor de parcare și punctajul maxim de 5 stele obținut în cadrul testelor de impact Euro NCAP, contribuie la confort și siguranță atât în oraș, cât și la drum lung. Sunt calități absolut necesare pentru George, care în mod tradițional parcurge la volan foarte mulți kilometri călătorind cu familia în vacanțe, descoperind astfel și cele mai atipice contexte de trafic. A experimentat până și traficul haotic
din Maroc, unde poți avea parteneri de trafic măgari sau chiar și găini. George apreciază că dinamismul lui Focus e completat cu funcții de siguranță inteligente, precum frânarea automată.

În parcările aglomerate, găsesc într‑adevăr foarte utile protecțiile extensibile ale portierelor și camera video pentru marșarier.“ – George Zafiu

Citeste si...

Jojo & Opel Adam: Romantismul alegerii raționale
Petre Fumuru și Nissan Qashqai: Mobilitate inteligentă

Lasa un comentariu:

Comentarii