Advertisement
PICTORIALE — octombrie 8, 2015 at 2:30 pm

Ford EcoSport și Simone Tempestini – Young Minds Free Spirit

by

youngminds9

Uneori, tot ce-ți trebuie pentru a fugi de banal este o mașină cu spirit de aventură. Noul Ford EcoSport s-ar putea să fie rețeta potrivită pentru asta.

Alegerea unei mașini are la bază argumente raționale, practice, bazate pe fapte, pe costuri, pe necesități. În graba de zi cu zi, în ambuteiaje și cozi la semafor, plăcerea de a conduce se pierde, programul fix al orelor de birou ne încorsetează și începem, ușor‑ușor să renunțăm la micile plăceri. Vedem în mașină un mijloc de transport de acasă la birou și înapoi, cu mici opriri la supermarket și cam atât. Din fericire însă, există producători auto care încearcă să ne scoată din monotonie, iar unul dintre ei este chiar Ford.

Cu o nouă gamă de modele, fiecare dintre ele gândit să ne facă să uităm de banal, cu un accent deosebit pus pe felul în care te simți la volan, dar și cu toate avantajele de ordin financiar de care avem nevoie pentru a respecta „alegerea rațională“. Proaspăt intrat în gama Ford, noul model EcoSport, se adresează celor care vor ceva mai mult de la mașina lor, nu doar o deplasare sigură și confortabilă din punctul A în punctul B. Noul EcoSport se încadrează în clasa mini-SUV-urilor urbane, vine cu un design extrem de atractiv și își propune să cucerească, în primul rând, un public activ, care caută în fiecare weekend noi provocări și noi destinații. Într-o mare de sedanuri și compacte terne, noul EcoSport aduce acel plus de libertate pe care ți-l oferă o gardă la sol ceva mai înaltă, dar vine la pachet și cu spiritul de aventură care cu siguranță te va scoate la plimbare cu fiecare ocazie. Și, foarte important, este și faptul că noul EcoSport se laudă cu toate avantajele practice ale unui model compact. Și atunci, când ai parte de o mașină polivalentă, echipată cu motorizări de top și care-ți oferă un plus de persoanlitate, ce altceva ți-ai putea dori?

Pilotul de raliuri, Simone Tempestini, a condus mașina mai mult decât noi, așa că ne poate spune mult mai bine cum se comportă: „Am fost destul de norocos și am condus EcoSportul pe distanțe destul de lungi, astfel că pot să spune că am învățat mașina. De fapt, am condus-o din Italia până în România, parcurgând în total cam 4.000 de kilometri, și am rămas impresionat de felul în care se descurcă. Mi se pare o mașină foarte interesantă, cu un design original, dar care un nivel foarte ridicat al confortului și combină toate aceste atribute cu un consum redus de combustibil. În oraș este cât se poate de manevrabilă și foarte ușor de parcat, iar dacă vrei să fugi pe drumuri mai puțin umblate, poți face asta foarte ușor. De fapt, înainte de a face drumul din Italia până în România, am folosit EcoSport-ul în Argentina, cu ocazia etapei de campionat mondial, ca mașină de recunoaștere. Acolo EcoSport-ul ne-a ajutat foarte mult, mai ales fiind vorba despre un raliu pe macadam.“

Mașina condusă de Simone Tempestini este aceeași cu cea testată de noi și putem spune fără problemă că motorul de doar un litru este impresionant. Cu 125 de cai-putere și un cuplu de 170 Nm, cei trei cilindri în linie ai motorului de 999 cmc îi asigură noului Ford EcoSport 1.0 EcoBoost un sprint 0-100 km/h în 12,7 secunde și o viteză maximă de 180 km, toate acestea cu un consum mixt de 5,4 l/100 km. În România, downsizingul nu este înțeles așa cum trebuie, tocmai de aceea apar unele reticențe când vine vorba despre un motor mic, de 1,0 litri care trebuie să propulseze o mașină polivalentă. Desigur, în cazul propulsoarelor EcoBoost orice urmă de reticență este suplberată de supraalimentare și de felul în care aceste motorizări se comportă, atât în oraș, cât și la drum întins. Iar EcoSport 1.0 EcoBoost dă dovadă de o elasticitate exemplară, datorită cuplului maxim de 170 Nm disponibil de la 1.400 până la 4.500 de rotații pe minut.

„Motorizările pe benzină de la Ford au o plajă de cuplu foarte bună, sunt foarte flexibile și rafinate. Iar dacă vrei să depășești, trebuie doar să accelerezi și cuplul te ajută întotdeauna. Ford EcoSport are o ținută de drum foarte bună, completată de un sistem de frânare eficient. În plus, poziționarea roții de rezervă pe portiera portbagajului (opțiune) îți oferă șansa de a avea o rezervă de dimensiuni normale, dar și un portbagaj voluminos. Mie mi se pare soluția perfectă“, continuă Simone Tempestini.

Noul Ford EcoSport este alternativa perfectă pentru cei care vor să scape de cotidian, pentru cei care consideră că un drum lejer de munte e întotdeauna mai relaxant decât o emisiune la TV și pentru cei care rămân întotdeauna tineri, cu spiritul de aventură oricând gata să intervină în momentele de monotonie

Date tehnice Ford Eco Sport 1.0 EcoBoost:

Putere (CP/rpm): 125/6.000

Cuplu (Nm/rpm): 170/1.400

0-100 km/h (s): 12,7

Viteză maximă (km/h): 180

Consum mediu (l/100 km): 5,4

Emisii CO2 (g/km): 125

Highlights:

Dacă ești iubitor de ieșiri în aer liber, poți alege roata de rezervă poziționată pe portiera portbagajului (dotare opțională).

Noul EcoSport este un mini-SUV urban, cu un design elegant, propulsat de motorizări de top și gata oricând de aventură.

Deschiderea pe orizontală a portbagajului se dovedește o soluție practică foarte utilă, mai ales atunci când trebuie să încarci obiecte mai grele.

Simone Tempestini a avut ocazia să conducă noul Ford EcoSport din Italia până în România. Ne-a spus că drumul i s-a părut tare scurt.

Interiorul noului EcoSport păstrează linia actuală a modelelor Ford și îți oferă tot controlul de care ai nevoie prin intermediul sistemului multimedia Ford SYNC.

Calitatea materialelor utilizate la interior noului EcoSport nu suportă niciun fel de critică.

Accesul Keyless Entry și butonul Ford Power sunt oferite standard pentru echiparea Titanium.

Citeste si...

Interviu video: Gheorghe Hagi - Drumul spre performanță
Iulia Albu și MINI John Cooper Works: Arta capriciilor

Lasa un comentariu:

Comentarii