Advertisement
PICTORIALE — ianuarie 13, 2015 at 3:31 pm

Dorian Popa și BMW Seria 1 – Alter Ego

by

F87A9845

Ce vrei și ce ai nevoie sunt, în general, lucruri diferite. BMW Seria 1 încearcă totuși să ne convingă că poate fi așa cum vrei să fie, iar Dorian Popa, din LaLa Band, protagonist „O nouă viață“, ACASA TV, dă verdictul.

 

Prima mea mașină a fost un Oltcit. Nici nu mai știu dacă era varianta aia „sport“ sau nu, cert e că mașina respectivă încă zace în fața garajului bunicilor mei. Și zâmbesc de fiecare dată când mai trec pe acolo. Un fel de nostalgie amestecată cu oroarea de a conduce mașina aia. Sigur, era mai „cool“ decât Daciile din vremea aceea, dar asta nu înseamnă că mergea tot timpul.

Din contră chiar. După Oltcit a venit un Opel Astra, din ’93. Evoluția a fost fantastică, vă dați seama. Dar tot fără servodirecție, ABS, tot cu manivelă la geamuri și butoane de aragaz pentru așa-zisa climatizare, care putea face ori cald, ori mai puțin cald, așa că vara mergeam mai mult seara. Cât despre viteză… mie mi se parea că merg repede, dar cu siguranță era vorba mai mult de senzație decât de viteză propriu-zisă.

Ideea e că am crescut cu ceva frustrări automobilistice devorând revista Supercar din copertă-n copertă, citind numai despre mașini cu sute de cai și decapotabile sexy, dar conducând un maximum de 75 de cai-putere. Probabil de asta și fac ce fac acum. Cert e însă că visam la un BMW. Un ursuleț, o pisicuță și, din când în când, atunci când imaginația o lua de-a dreptul razna, mă gândeam la un Z3. Iar acum, analizând retrospectiv, îmi dau seama că actuala generație a Seriei 1 e mai rapidă decât marea majoritate a mașinilor la care atunci visam. Și e diesel, și consumă puțin, și arată foarte bine. Și se conduce foarte bine.

Doar comparând generațiile actuale cu cele trecute ne dăm seama cât de mult a evoluat mașina. Și nu pot să nu mă întreb: dacă m-aș fi născut mai târziu, prima mea mașină ar fi fost acest Seria 1? Răspunsul e cel mai probabil nu, dar îmi doresc din tot sufletul ca această situație ipotetică să nu mă pună la volanul unui Logan. Asta chiar ar fi fost frustrarea maximă.

Prin urmare, dacă de abia ți-ai luat permisul, visează la acest Seria 1. Nu e un supercar, dar e al naibii de bun. Iar dacă ai trecut de 20 de ani și ai deja o mașină, visează la acest Seria 1. Nu e un M3, dar e un vis realizabil. Iar dacă ai trecut de prima tinerețe și te-ai săturat de Passat-ul ăla plictisitor, vinde-l și cumpără-ți acest Seria 1. Te vei simți mult mai bine cu tine însuți. Și nu-ți face griji că nu o să mai ai loc de copii și de bagaje și de cumpărăturile de weekend, Seria 1 chiar nu e atât de mic. Iar dacă trăiești cu impresia împământenită din poveștile auzite la bloc acum vreo 10 ani care spun că iarna nu o să poți merge cu el și că derapează și că nu-l poți controla, stai liniștit, nu e deloc așa. Iar dacă nu mă crezi, cumpără‑ți varianta cu tracțiune integrală. Toate lucrurile spuse mai devreme se aplică și în cazul în care ești un părinte aflat în situația de a-i cumpăra copilului o mașină nouă. E simplu, ia-i un Seria 1.

Dorian Popa, unul dintre membrii trupei LaLa Band și personajul pictorialului nostru, ne spune: „Îmi plac mașinile mai mari. Pun accentul pe confort interior pentru că plec la evenimentele din țară cu mașina personală. Dar astăzi, mașinile confortabile pot fi și foarte sportive. De asemenea, prefer și transmisiile automate pentru lejeritate, dar și pentru că acum au ajuns să fie mai performante decât cele manuale. Cât despre motoare, pentru mine e clar: aș alege oricând cuplul brutal al unui motor diesel. Sunt omul primelor 10 secunde, așa că am nevoie de cuplu mult și, mai ales, repede. În plus, sunt mai tot timpul grăbit, așa că am nevoie ca mașina mea să fie suficient de puternică încât să mă ducă dintr-un loc în altul foarte repede“.

Da, este adevărat, Seria 1 este o mașină cu tente sportive. Dar pe de altă parte toate modelele mărcii bavareze sunt așa și acesta este motivul pentru care le apreciem. Totuși, Seria 1 face parte din clasa compactă. Nu este un hot-hatch, iar confortul și rafinamentul nu sunt deloc străine de acest model. Iar partea cea mai bună este că BMW nu a renunțat la ADN-ul său nici măcar pentru Seria 1. Dar a reușit să facă asta aducând în clasa compactă un mix excelent între sportivitate și confort, performanțe dinamice și eficiență, dar și între design și caracter practic. Iar din punctul meu de vedere, toate aceste aspecte pun Seria 1 pe un loc fruntaș în topul mașinilor de zi cu zi, dar pentru care un weekend pe Transfăgărașan să fie relaxarea de sfârșit de săptămână.

Highlights:

Seria 1 poate fi ales fie în echiparea Sport Line, fie în echiparea Urban Line, iar diferențele dintre cele două versiuni sunt notabile și afectează atât designul extreior, cât și pe cel interior.

Driving Experience Control este un modul prin care șoferul poate alege între trei moduri de condus: Comfort, Sport sau Eco Pro, fiecare dintre aceste moduri având o setare diferită pentru motor și sistemul dinamic de control al stabilității. Partea cea mai bună? Sistemul este oferit standard pentru toate versiunile.

Citeste si...

Dani Oțil și Renault Kadjar - Acceptă provocarea!
Interviu video: Gheorghe Hagi - Drumul spre performanță

Lasa un comentariu:

Comentarii