Regizor, producator si actor, organizatorul festivalului de film DaKiNO, dar si al Noptii Devoratorilor de Publicitate, Dan Chisu crede ca noul Hyundai Santa Fe are toate ingredientele necesare pentru a cuceri instant publicul.
Pe Dan Chisu l-am cunoscut cu ocazia acestei sedinte foto. i-am vazut filmele, am participat la festivalurile organizate de el, dar nu l-am intalnit pana acum. Intamplarea a facut ca sedinta foto sa fi fost organizata chiar de ziua mea. Un cadou frumos. O experienta, pentru ca Dan Chisu este o experienta, incarcata, o sedinta foto cu temeri, sub presiunea de a nu da gres, stiind ca o greseala ar fi adus poate o critica aspra. Dar strangerea prietenoasa de mana, zambetul linistit si privirea calda au adus calmul si relaxarea. Noua ne place ce a iesit, speram sa va placa si voua.
Despre masina, acum, ma tem ca nu am o introducere asemanatoare. Singura similitudine este ca nici pe Santa Fe nu-l mai vazusem pe viu pana la aceasta sedinta foto. Iar daca in cazul domnului Dan Chisu as fi putut intui in linii mari la ce sa ma astept, Santa Fe-ul m-a uimit putin. De ce?
In primul rand, pentru ca daca as fi vazut masina fara sigle, nu as fi stiut ce este… As fi presupus ca e un SUV american pentru piata din Europa, un Lincoln sau poate vreun Lexus sau acura. Chiar am fost surprins de designul proaspat, de liniile pe care acum vreo doi–trei ani nu le-as fi crezut posibile pentru Hyundai, de proportiile generoase ale noului SUV si, mai ales, de prestanta cu care masina a intrat pe aleea din fata hotelului Epoque. Natural, parca mandru ca il conduce Dan Chisu, Santa Fe defineste cat se poate de clar si limpede toate eforturile pe care Hyundai le-a facut in ultimii ani pentru a schimba imaginea brandului. Iar aceasta schimbare este, din punctul meu de vedere, cea mai convingatoare dintre cele incercate de producatorii auto in ultimii ani. si, repet, Santa Fe este cireasa de pe tortul coreean. De mult nu am mai vazut la un SUV, linii atat de dinamice, dar imbinate intr-o eleganta matura, rafinata si manierata. Proportiile generoase sunt, in general, greu de ascuns, dar designerii de la Hyundai si‑au facut treaba excelent. au desenat si creat un costum perfect pentru Santa Fe, i-au pus butoni si ac la cravata si l-au trimis in lumea buna a SUV-urilor cu pretentii.
„Ce sa zic?! Merg de mai bine de 10 ani cu modele Mercedes‑Benz, dar acest Hyundai arata foarte bine. Pe cuvant, daca nu as stiut ca merg la o sedinta foto cu Hyundai si as fi vazut masina aici, fara sigle, as fi pariat ca e ceva din alta clasa. Stii, prima lectie despre ce inseamna eticheta au dat-o degustatorii de vinuri. Sau ma rog, ei au primit-o. S-a organizat la un moment dat o degustare de vinuri unde etichetele au fost date jos si cel mai bun vin, desemnat de juriul versat si experimentat, a fost unul de 10 dolari. Deci cam asta e treaba cu etichetele. Dar noi, romanii, tinem tare mult la etichete…“, spune domnul Dan Chisu.
E adevarat, tinem la etichete si branduri si suntem greu de convins ca se poate si altfel. Dar Santa Fe, spre lauda celor de la Hyundai, nu e doar un manechin imbracat frumos, dar gol pe dinauntru. Nu, nici pe departe. Si simti asta din momentul in care te-ai urcat in masina. In fata, la volan, in spate, oriunde. Simti calitatea materialelor, vezi claritatea si autenticitatea designului interior, stii ca esti intr-un Hyundai, dar nu-ti vine sa crezi. Scaune confortabile, imbracate in piele moale, la fel ca si volanul si schimbatorul de viteze. Instrumentele de bord si consola centrala sunt armonios desenate si excelent finisate. De fapt, iti dai seama de calitatea pe care o impune Santa Fe pana si dupa cheia cu care deschizi masina. Solida, placuta, frumoasa. Si nici macar nu te bucuri de ea prea des, intrucat pornirea se face, asa cum ii sta bine oricarui SUV cu pretentii, de la buton. Urcat la volanul masinii, Dan Chisu studiaza, analizeaza si concluzioneaza: „Da, bun. N-am ce sa critic. totul e bun, la locul lui. Interesant desenate, butoane mari, clare, stii de unde pornesti caldura, de unde dai mai tare sau, dupa caz, de unde opresti radioul. scaune electrice, incalzite, cutie automata, motor silentios… Da, totul e in regula“. In plus, pe langa materiale, finisari si design, interiorul lui Santa Fe impresioneaza si prin dotari. Dotari care, atentie, sunt standard! Navigatie, climatizare automata cu reglare separata pentru sofer si pasager, servodirectie cu trei moduri de functionare (normal, confort si sport), pilot automat, plafon panoramic, Bluetooth cu recunoastere vocala… si tot asa. Daca le-as insira pe toate, nu mi-ar ajunge spatiul ramas. aaa, era sa uit. Sistemul de asistenta la parcare vine la pachet si cu camera pentru mersul cu spatele, caracterizata de Dan Chisu, mai in gluma, mai in serios, astfel: „serios, imi vine sa fac un film numai cu aceasta camera. atat de clar ofera imaginile, e aproape HD“.
Sub capota, Santa Fe-ul nu dezamageste cu nimic, nici prin experienta vizuala a exteriorului, nici prin cea tactila a interiorului. Un motor diesel, de 2,2 litri. ai putea spune, ca si mine de altfel, ca e cam mic, nu? Ei bine, motorul vine totusi cu 197 de cai-putere si 436 Nm. acceleratia 0-100 km/h dureaza doar 10,1 secunde, viteza maxima este de 190 km/h, transmisia automata cu sase rapoarte asigura reprize suficient de rapide. iar pentru atunci cand vei iesi de pe drumul asfaltat, ai un sistem performant de tractiune integrala, asistenta la urcarea si coborarea pantelor si diferential cu optiune de blocare.
Pentru mine, Santa Fe vine ca o revelatie si este dovada clara a faptului ca masinile extraordinare nu trebuie sa poarte intotdeauna sigle germane. Din cand in cand, o schimbare de perspectiva si de stil e binevenita. Iar acest din cand in cand se intampla in noul Hyundai Santa Fe.