Dani Otil ne ajuta sa ne dam seama de ce noua toyota RaV4 este una dintre candidatele serioase la titlul de cea mai completa masina.
Care e masina perfecta? Care e cea mai buna din lume? Care e modelul cu cel mai bun raport calitate/pret? Ce iti cumperi daca ai in jur de 30.000 de euro si ai nevoie de o masina buna la toate? Practica, cu spatiu din plin, costuri de rulare mici, tractiune integrala, performante dinamice bunicele, cateva dotari mai elegante, confort si fiabilitate? Nu, nu ma refer aici la supercaruri cu multe sute de cai, la acele masini la care doar visam si ne spunem, in timp ce visam, ca le-am conduce doar in weekend-urile insorite. Ma refer la o masina normala, dar la una care sa le faca pe toate bine. Ei bine, daca as sti raspunsul la aceasta intrebare as fi foarte norocos. insa nu il stiu. si mai cred ca oricine spune ca stie care e cea mai buna masina din lume ori minte, ori nu stie despre ce vorbeste.
Ce pot eu sa fac insa este sa iti spun cate ceva despre unul dintre modelele care candideaza serios la titlul de „cea mai buna masina“. Da, este vorba despre noua toyota RaV4, modelul care a cam dat viata conceptului de SUV compact. O clasa auto din ce in ce mai populara, unde mai toti producatorii propun un model, o clasa ce vine cu multe atuuri si putine dezavantaje. iar RaV4, din punctul meu de vedere, este printre cele mai bune modele din acest segment. De acord cu mine este si Dani Otil: „Eu conduc un Hilux in viata de zi cu zi. am bena inchisa pentru ca tin tot felul de echipamente cu mine. am luat noul RaV4 cu o usoara strangere de inima si probabil, ca toti barbatii, cu un set de prejudecati. Ma gandeam ca e o masina pentru fete in care sigur nu-mi vor incapea toate «jucariile». Dar in noul RaV4 are loc chiar si placa de wakeboard, iar faptul ca buza de incarcare a portbagajului este destul de joasa e o optiune de confort la care te gandesti mai rar, dar pe care o vei aprecia pe deplin daca zilnic bagi si scoti o geanta de 25 de kilograme“, spune Otil. De aici rezulta ca problema cu spatiul si caracterul practic e rezolvata. Urmatoarea casuta de bifat e legata de tractiunea integrala si de performantele dinamice. „am iesit cu RaV4 chiar in padurile unde ma antrenez pentru enduro. imi place mult suspensia pentru ca RaV4 se asaza bine chiar si pe denivelari. E clar, nu e o masina facuta pentru off-road in adevaratul sens al cuvantului, dar nu o deranjeaza o escapada in afara asfaltului. Din contra chiar. in plus, RaV4 are cuplu mult. atunci cand tractezi, cuplul e mai important decat puterea propriu-zisa prentru ca ai nevoie de putere de tractiune, nu de viteza maxima, iar RaV4 nu gafaie atunci cand tractez o remorcuta cu doua motociclete pe ea“, continua Otil.
Mai departe, continuam cu dotarile. „Dupa mine, RaV4 e cel mai reusit sUV compact. imi place pozitia la volan, dar si felul in care masina e antifonata. Bordul e fara brizbrizuri, desi are toate tipurile de conexiuni posibile si imposibile. Portbagajul e actionat electric, am chiar si camera video pentru mersul cu spatele, asa ca la capitolul confort si echipare, noul suvulet puncteaza foarte bine“, imi spune Dani.
au mai ramas de discutat doar capitolele fiabilitate si costuri. Despre fiabilitatea toyota nu cred ca sunt foarte multe de spus, pentru ca e dovedita, testata si nu cred ca mai are cineva nevoie de convingere. Pentru orice eventualitate, e bine sa stii ca toyota ofera pentru RaV4 o garantie completa pentru o perioada de cinci ani. Cat despre costuri, ele sunt cat se poate de prietenoase. Versiunea din acest pictorial este echipata cu motorul pe benzina, 2.0 Valvematic, ce vine la pachet cu 151 de cai-putere si 195 Nm, dar si cu un consum mediu de doar 7,2 l/100 km, in conditiile in care transmisia ce echipeaza acest model este cea automata, Multidrives. Daca tinem cont de tractiunea integrala, de dimensiunile masinii, dar si de gabarit, acest consum este foarte bun. Pretul de lista pentru acest model, in echiparea Executive, este de 31.312 euro, cu tVa inclus.
Concluzia? Chiar daca nu avem raspunsul la intrebarea de la inceput, RaV4 se apropie foarte mult de masina perfecta. Este spatioasa, confortabila, bine echipata, are costuri de rulare si de intretinere foarte bune, tractiune integrala pentru mici iesiri in aer liber sau pentru un plus de relaxare in iernile mai aspre. Este generos echipata, se conduce foarte bine atat in oras, cat si la drum intins si, sincer sa fiu, nu prea reusesc sa ii gasesc defecte. iar asta nu poate insemna decat ca noul RaV4 este foarte bun.