Advertisement
PICTORIALE — februarie 2, 2015 at 1:46 pm

Andrei Nourescu și Volvo V40: Melting Point

by

Andrei Nourescu

Volvo V40 aduce în clasa compactă toate atuurile pe care scandinavii le au la îndemână, iar Andrei Nourescu e cel care trebuie să le descopere. Dacă el se va topi după V40, rămâne de văzut.

 

Atunci când vine vorba despre Volvo, felul în care analizez mașinile se schimbă puțin. Asta poate pentru că sunt eu prea subiectiv sau pentru că mașinile lor sunt puțin altfel. Au alte „principii“ după care se ghidează și modalități diferite de a atrage atenția publicului. Iar în cazul lui Volvo V40 designul este cu siguranță atuul pe care mizează cei de la Volvo.

Andrei Nourescu, moderator TV pentru Dolce Sport, ne spune: „Pentru mine contează brandul foarte mult. Iar apoi, evident, designul. Nu pun prea mare preț pe tehnologie, în sensul că nu mă încântă în mod deosebit senzorii de parcare, de ploaie, de presiune în pneuri. Pe lângă faptul că toate aceste gadgeturi ridică prețul mașinii, mă descurc la fel de bine și fără ele“. Iar dacă pentru tine, la fel ca pentru Andrei Nourescu, imaginea de marcă și brandul primează, atunci Volvo nu are cum să nu îți placă.

În primul rând, pentru că e total lipsit de clișeele rivalilor germani. Spre deosebire de ei, Volvo are o imagine nepătată, iar acest lucru se regăsește perfect în designul mașinilor lor. Frumoase, elegante și rafinate, modelele Volvo arată bine, dar fără a epata. Desene frumoase, arce de cerc frumos unite cu linii ascuțite, într-un design perfect proporționat. Cu asta vine Volvo V40 în clasa compactelor de top. Iar dacă iei în calcul și pachetul R-Design, ce vine în plus, printre altele, cu elemente exterioare cromate, eșapament dublu sau jante pe 17 inch, atunci vei reuși să combini eleganța cu sportivitatea într-o singură mașină.

Totuși, în cazul unei mașini, designul nu este totul. E important ca mașina pe care o conduci să meargă bine și să te facă să te simți bine la volanul ei. Modelul de test este echipat cu motorul diesel de 2,0 litri în versiunea sa de 150 de cai-putere, iar transmisia este automată, cu șase rapoarte. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 9,3 secunde, iar viteza maximă este de 205 km/h. Iar capitolul la care excelează este cel al cuplului motor. Ai la dispoziție 350 Nm încă de la 1.500 rpm, așa că, indiferent de treapta în care se află transmisia sau de viteza de rulare, Volvo V40 D3 va găsi întotdeauna resurse pentru a accelera foarte rapid.

Transmisia este rapidă și liniară, oferind un plus de confort, iar șasiul, direcția și suspensia sunt de nota 10. „Îmi place V40‑ul pentru că este foarte puternic și foarte iute. Accelerează foarte bine și nu pare să depună prea mult efort pentru asta“, ne spune Andrei Nourescu. „E adevărat însă că dacă ajungi la turații mai ridicate motorul devine puțin mai zgomotos, dar asta se întâmplă cred la orice motor pe motorină. Și încă ceva, prefer o transmisie automată pentru că e mult mai comodă, însă nu reușesc să mă împac cu extracostul ei care, de cele mai multe ori, se ridică la câteva mii de euro“, continuă Andrei Nourescu.

Pe de altă parte, în interior, Volvo V40 rămâne la fel de impresionant. Materiale de top, finisări excelente și un design care nu are cum să nu te încânte. Iar Andrei Nourescu a descoperit acest lucru încă din prima: „Îmi place foarte mult designul, iar dotările și echipamentele sunt impresionante. Mi se pare foarte sofisticat interiorul V40-ului, elegant și rafinat. Da, mașina e aproape impecabilă. Cu singura excepție legată de garda la sol. Eu conduc un SUV compact și m-am obișnuit cu o gardă la sol mai înaltă și e destul de greu să te dezobișnuiești“, ne spune Andrei râzând.

Siguranța este și ea o parte extrem de importantă atunci când vine vorba despre o mașină, iar aici Volvo este lider. Sisteme care pot acționa singure frânele în cazul în care detectează un pericol iminent, altele care pot detecta cicliștii și pietonii, altele care citesc semnele de circulație și ți le afișează în bord, altele care detectează prezența unui alt vehicul în unghiul mort și îți semnalizează acest lucru printr-o „luminiță“ poziționată lângă oglinzile laterale și multe altele. Doar citind despre aceste sisteme devine obositor, dar pentru Volvo siguranța e prioritară. „La capitolul siguranță, V40 devine chiar un pic prea complicat“, glumește Andrei. „Eu sunt mulțumit să știu că sunt înconjurat de airbaguri și că mașina are o protecție bună la un eventual impact din lateral. Probabil V40 este cea mai sigură mașină pe care am condus-o vreodată“, continuă Andrei Nourescu.

Volvo V40 este o mașină completă, care pune accent pe siguranță, design și comportament rutier. Și reușește să bifeze toate căsuțele de pe o eventuală listă cu dorințe, fiind în același timp o mașină elegantă, rafinată și extrem de plăcută pentru cel aflat la volanul ei •

 

Highlights:

Pachetul R-Design aduce un plus de sportivitate, atât pentru exteriorul V40-ului, cât și pentru interior. Jante, elemente cromate sau inserțiile R-Design sunt doar câteva dintre elementele acestui pachet.

Citeste si...

Mihai Dobrovolschi și BMW Seria 4 Coupé: Micile bucurii
„Da, putem!“ - Interviu cu Tal Lahav, CEO SIXT Group România despre serviciile de mobilitate

Lasa un comentariu:

Comentarii