Advertisement
PICTORIALE — iulie 3, 2017 at 1:43 pm

Alex Dona și Ford Mustang: Efectul Steve McQueen

by

Efectul Steve McQueen

Alex Dona, Managing Partner la Times New Roman,  știe să vândă glume. Dar e serios când spune că după ce conduci Ford Mustang vei dori să le zici nepoților că ai deținut un muscle car, mai ales când ei vor veni la tine cu mașini alimentate la priză.

Text: Alex Buțu    Foto: Dragoș Savu

În 1964, când s-a născut prima generație de Ford Mustang, SUA savurau cu o poftă nestăvilită fast food cu multă grăsime, băuturi răcoritoare cu munți de zahăr și monștri muscle car cu motoare V8 care înghițeau cascade de benzină. Pe atunci, Steve McQueen era The King of Cool și contribuia la statutul iconic al modelului Mustang. În filmul Bullit, acesta juca rolul unui locotenent de poliție rebel care conducea la limită un exemplar al modelului sport de care se îndrăgostise toată America. Astăzi, lumea, inclusiv SUA, virează treptat către o conștiință care face loc trendurilor bio, eco, în timp ce totul este ghidat după politica corectitudinii, care nu mai lasă loc pentru un spirit rebel neîngrădit. Deci, dacă ar fi trăit azi, poate că și Steve McQueen ar fi băut sucuri cu 0% zahăr, ar fi mâncat sandvișuri vegane, fără gluten, ar fi fumat țigări electronice și ar fi înțeles de ce inclusiv Ford Mustang este oferit cu un motor de 2,3 litri denumit EcoBoost, care respectă natura cu emisii Euro 6.1.

Însă, cum nu-l avem la dispoziție pe Steve McQueen, am găsit un rebel de pe plaiurile noastre, care ne poate da o impresie despre Mustang-ul modern. Este vorba despre Alex Dona, Managing Partner la Times New Roman, o publicație care a venit ca un duș rece în presa românească. Times New Roman știe să sară calul într-un mod inteligent, spunând lucrurilor pe nume prin umor. Așa că lui Alex Dona i-a fost ușor să sară pe cei 317 cai-putere ai Mustang-ului 2.3 EcoBoost, pus la dispoziție de dealerul FordStore BDT (Business Development Team) din București, pentru a ne oferi o impresie onestă.
În primul rând, Alex nu ezită să spună că se apropie de vârsta andropauzei, fenomen pentru care consideră că Mustang-ul compensează foarte bine. Este concluzia la care a ajuns după ce a avut la dispoziție Mustang-ul un weekend.
Dar poate cel mai bun compliment pe care Alex Dona i-l aduce Mustang-ului este faptul că ia în calcul inclusiv să-și cumpere unul, cu propulsor de 2,3 litri. Asta pentru că, deși există și alternativa cu un V8 baban, de 5 litri și 422 CP, și această motorizare mai mică te înfige zdravăn în scaun când îi dai pinteni. Altfel, e chiar ușor și confortabil de condus în traficul urban aglomerat, mai ales cu transmisia automată opțională. Până la urmă, 317 CP nu-s deloc puțini, iar suflul lor este ajutat de un turbocompresor și de injecția directă. 

mediu F87A4673

„Vreau să le povestesc nepoților că am avut cândva un muscle car. Iar ei o să vină cu mașinile pe baterii și o să se întrebe ce este asta.” – Alex Dona

medie F87A4529

Pentru Alex Dona, Mustang-ul cu motor EcoBoost de 2,3 litri este un muscle car ușor de condus și imposibil de uitat.

În plus, Mustang-ul oferă patru moduri de rulare (Normal, Sport Plus, Track și Snow/Wet) și a  primit o suspensie spate multilink independentă, un diferențial autoblocant și o direcție mai precisă, care opune rezistență bine dozată, nefiind moale și inertă ca la vechile mașini americane. Această generație Mustang este cea mai apropiată de agilitatea sportivelor europene. Și își păstrează caracterul de muscle car și cu motorul de 2,3 litri. De altfel, Alex Dona face o profeție, pe care nu o vom putea jalona: „Eu m-am gândit la Mustang pentru că în curând se va trece către mașini electrice. Mi s-a părut una dintre ultimele perioade când încă este OK să-ți iei ceva sportiv, pe combustie. Dacă îmi iau Mustang, o să o fac anul acesta sau anul viitor, fiindcă după aceea cred că vin și peste noi mașinile electrice. Vreau să le povestesc nepoților că am avut cândva un muscle car. Iar ei o să vină cu mașinile pe baterii și o să se întrebe ce este asta. Cert este că Mustang are o carismă care va atrage și generația viitoare. Alex era curios dacă o să-i placă și fiicei sale de 7 ani. Dar răspunsul ei a fost limpede: „Tati, e superbă mașina asta și aș vrea să o cumpărăm. Te ajut și eu cum pot. Am trei lei la mine și ți-i dau pe ăștia“. 

Pentru Alex Dona plăcerea de a conduce vine din libertatea dată de mobilitate. Este o pasiune care îmbracă orice formă motorizată și de care se bucură de la 14 ani, când deja știa să șofeze. „M-a învățat tata să conduc pe o Dacia din 1977, care e și anul nașterii mele. Mă lăsa verile la țară cu un butoi de benzină. Acum conduc motoare, mașini. Anul acesta vreau să-mi iau permisul de skipper, să conduc și bărci. La anul mă bate gândul să-mi iau și permisul pentru a pilota avioane.“ Căutarea sentimentului de libertate stă și la baza festivalului Lupii Liberi, organizat de Alex Dona. Festivalul, care a ajuns la a patra ediție, va avea loc anula acesta între 21 și 23 iulie la Râșnov și va găzdui concertele susținute de 8-9 dintre cele mai bune formații românești. Publicul nu plătește intrare, campare, dușuri, toalete. Ci doar este invitat să guste din spiritul de libertate. Acest spirit ți-l insuflă și Mustang. „Nu cred că o mașină sau un motor te pot face să te simți liber. Dar sunt lucruri care te ajută. Iar Mustang este unul dintre ele“, concluzionează Alex Dona. Dacă luăm în calcul și atuurile raționale pe care le oferă Mustang, precum prețurile accesibile, faptul că are 4 locuri sau motorul de 2,3 litri care aduce mai multă eficiență, este lesne de înțeles de ce Mustang a fost în 2016 cel mai bine vândut model sport atât în România, cât și la nivel mondial.

medie F87A4757

Această generație Ford Mustang este cea mai apropiată de agilitatea sportivelor europene.

FORD MUSTANG 2.3 l EcoBoost

PUTERE (CP/rpm): 317/5.600
CUPLU (Nm/rpm): 432/3.000
0-100 km/h (s): 5,8
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 233
CONSUM MEDIU (l/100 km): 8,2
EMISII CO2 (g/km): 184

Citeste si...

Urban Trend
Florin Piersic jr. și BMW 530i xDrive: Tovarăși de drum

Lasa un comentariu:

Comentarii