Daca si tu te-ai saturat de gri, negru sau alb, daca vrei o masina ceva mai aparte si daca simti ca ai nevoie in viata ta de putina culoare motorizata, Renault Captur e cea mai noua aparitie din acest minisegment, aproape nisat. iar adrian Nartea este, in cazul de fata, omul din spatele volanului.
De ceva vreme incoace mai toti producatorii se intrec in a inventa noi segmente, in a aduce pe piata noi modele pentru un public tinta ceva mai diferit fata de cel al compactelor clasice. Un public tinta activ, tanar, cu familie sau pe cale de a-si intemeia o familie. Masini sic, in trend, colorate, accesorizate, pline de viata si puternic individualizabile. Pentru cei dinamici, sportivi si in cautare de aventura. si, intre noi fie vorba, mie imi place aceasta tendinta. Diversitatea nu strica, ci dimpotriva, iti largeste orizontul de optiuni. si nu, nu cred in teoria aceea conform careia existenta mai multor optiuni ne face viata mai dificila. Doar alegerea obiectului preferat e mai dificila.
Noul Renault Captur face parte chiar din aceasta noua generatie auto. Nici mic, nici mare, dar cu suficient spatiu pentru cam tot ce ti-ai putea dori, cu motorizari destepte, de cilindree mica, dar puternice si eficiente. Cu un design aparte, armonios finisat cu tuse distinctive si elemente ale caroseriei in diferite tonuri de culoare, cu un interior istet configurat si, nu in ultimul rand, cu un plus de personalitate care promite ca te va scoate din marea aproape monotona a parcului auto de rand.
adrian Nartea face parte, indiscutabil, din targetul pe care „noua generatie auto“ il cauta si spera sa il convinga. Dinamic, atent la imaginea sa, mereu cu un ochi spre neconventional si mai mereu in miscare, adrian Nartea spune despre Renault Captur ca este „putin rebel, putin conventional. Nu cade in nicio extrema, nu cauta cu orice pret sa atraga atentia asupra lui, dar stie sa se distinga discret, dar sigur, din traficul supraaglomerat al Bucurestiului. E simpatic, modern si bine desenat. imi plac cele doua tonuri de culoare, alb pentru oglinzi si plafon, albastru pentru restul. imi plac jantele si mai ales imi plac liniile «musculoase» care contureaza atat de frumos profilul masinii“. Din punctul meu de vedere, cea mai mare problema a producatorilor auto este in acest moment, pentru aceste noi modele, designul. Riscul de a cadea in extrema ultratrendului si a „impopotonarii“ masinilor este destul de mare, mai ales ca miza este fix evidentierea. Dar un design prea dramatic, futurist poate ruina imaginea unui model. iar partea cea mai buna a noului Renault Captur consta chiar in felul in care arata. Designerii sai au reusit sa gaseasca acel echilibru aproape perfect intre conventional si modern. Linia de design introdusa odata cu noul Clio este continuata, dar diferentele sunt mari, fara insa ca Renault Captur sa poate fi catalogat drept opulent.
si pentru ca mai devreme am vorbit despre motorizari mici si destepte, sub capota lui Captur se afla dovada cea mai buna. Un motor de doar 1,2 litri, care dezvolta nu mai putin de 120 de cai-putere. Beneficiind de o transmisie automata cu dublu ambreiaj si 6 rapoarte, Captur, in aceasta versiune, obtine cel mai bun raport intre performante dinamice si consum/emisii poluante. Cu un consum mediu de doar 5,5 l/100 km si emisii de CO2 de 127 g/km, dar si un sprint 0-100 km/h in 10,9 secunde si o viteza maxima de 192 km/h, Captur face exact ce trebuie sa faca o masina din aceasta clasa. adica tine cont de tot: si de mediu, si de buzunarul tau, dar si de nevoia de performante dinamice pentru atunci cand esti grabit. „Nu mi-a venit sa cred cand am vazut ca e un motor de 1,2 litri. Masina se misca foarte lejer, nu ai niciodata impresia ca ramane «fara vlaga», cum s-ar spune. iar cutia automata este impecabila. Pe langa faptul ca te scapa de o grija si ca iti asigura fara doar si poate un plus de libertate atunci cand te afli la volan, este aproape insesizabila. iti dai seama cand schimba treptele, dar este un proces atat de discret incat dupa cativa kilometri petrecuti la volan devine una cu masina, iar acest lucru e important pentru o astfel de masina. in orice caz, motorul chiar m-a uimit“, spune adrian Nartea.
Combinatia motor-transmisie este foarte reusita. E adevarat, transmisia automata ofera un plus de confort, dar, datorita ambreiajului dublu, vine si un plus la capitolul dinamica. Pur si simplu, acesta transmisie schimba treptele mult mai repede decat ai putea tu sa o faci vreodata si tot ea stie cel mai bine care e turatia optima pentru aceste schimbari, astfel incat consumul sa fie cat se poate de redus. si la capitolul tinuta de drum Captur primeste punctaj mare. suspensia, desi setata spre confort, nu este nici pe departe depasita atunci cand te „aventurezi“ intr-o serie de viraje. Desigur, nu este la fel de dinamic precum un model din gama Renault sport, dar nici macar nu-si doreste asta.
in interior, lucrurile continua in aceeasi nota. Un design frumos, limpede, care ofera un plus de dinamica prin instrumentele de bord, dar care nu uita de capitolul practic. Husele de scaune Zip Collection sunt, din punctul meu de vedere, adica al celui care are un caine mare pe care-l ia aproape in fiecare excursie, al celui care merge des la schi, la baschet si al celui care nu e foarte atent atunci cand mananca sau bea ceva la volan, absolut minunate. Pur si simplu ele se detaseaza si se pot spala acasa, la masina de spalat. „imi place interiorul mult. Pozitia la volan e foarte buna, iar display-ul cu touchscreen face toti banii. in plus de asta, comenzile de pe volan, sistemul de climatizare si toate celelalte functii sunt foarte usor de actionat. Nu-ti bati capul cautand de unde cresti intensitatea ventilatiei sau de unde schimbi postul de radio. totul e intuitiv. iar faptul ca imi pot conecta telefonul/iPod-ul este minunat“, imi spune adrian.
Renault Captur este masina ideala pentru cei in cautare de ceva diferit. se conduce bine, arata bine si, cel mai important, te face sa te simti bine la volanul ei.