Advertisement
Lifestyle — ianuarie 22, 2020 at 4:19 pm

Test Drive: Nissan Navara N-Guard – Lifestyle versatil

by

Poate un pick-up modern să fie o alternativă pentru un SUV? Nissan Navara N-Guard completează utilitatea și abilitățile de off-roader cu un nivel de echipare și rafinament care îl apropie de pretențiile celor care preferă SUV-urile.

ROT_5735

Succesul comercial al pick-up-urilor moderne nu mai depinde doar de abilitățile lor utilitare. Ele trebuie să rămână cărăuși robuști, pregătiți de muncă grea în teren anevoios, dar, totodată, trebuie să își depășească neajunsurile tradiționale, pentru a se preta cât mai mult și rolului de mașină de zi cu zi.

Aspectele care trebuie tratate punctual sunt clare: suspensia pe arcuri lamelare care face ținuta de drum neconfortabilă la drum lung, manevrarea greoaie în mediul urban, dotările de confort rezumate, finisările spartane ale interiorului. Și aș mai adăuga aici un detaliu subiectiv, dar foarte influent. Este vorba despre design-ul care ar trebui să exprime mai multă personalitate decât impune caracterul strict utilitar.

Nissan a înțeles foarte bine aceste cerințe și le-a abordat pe fiecare în parte, odată cu dezvoltarea noii generații a pick-up-ului Navara.

ROT_5675

Pentru modelul Navara Double Cab a renunțat la suspensiile spate lamelare în favoarea unor noi suspensii multi-link cu 5 brațe. Acestea au reprezentat o premieră în segmentul pick-up-urilor europene cu sarcină utilă de 1 tonă. Suspensiile spate multi-link cântăresc cu 20 kg mai puțin decât cele lamelare, iar configurația lor îmbunătățește atât confortul, cât și comportamentul dinamic.

Pentru modelul Nissan Navara în versiune King Cab, a fost adoptată pentru puntea spate o suspensie lamelară revizuită, mai ușoară cu 7 kg, care reduce zgomotul de rulare și a permis creșterea unghiului de degajare cu 3,1 grade.

Noi am testat Nissan Navara într-o versiune care definește conceptul de vehicul recreațional și ar putea fi o alternativă pentru cei care altfel și-ar fi ales un SUV. Este vorba despre modelul Nissan Navara în format Double Cab cu echipare N-Guard.

Am parcurs mai bine de 300 km de traseu mixt, care a cuprins trafic urban, autostradă și off-road. Iar plusul de rafinament pe care noile suspensii multi-link cu arcuri elicoidale l-au adus ținutei de drum a fost evident. Desigur, nu vorbim încă despre standarde chiar ca ale unui SUV, dar diferențele s-au redus. Concret, denivelările sunt amortizate fără a se resimți la fel de notabil acel tremurat care este tipic pick-up-urilor cu suspensii lamelare. Ținuta de drum este implicit și mai sigură. Simți asta la viteze de autostradă. Totodată, Nissan Navara este prevăzut și cu diverse sisteme care îi ajută și îi corectează dinamica. Sistemul de Control Dinamic al Vehiculului monitorizează direcția, frânarea și stabilitatea mașinii și temperează motorul și aplică frânele la una sau mai multe roți. Ia sistemul de distribuire electronică a forței de frânare crește puterea de decelerare la roțile punții posterioare, când mașina transportă în benă încărcătură cu greutate mare. Acest sistem este foarte bine venit, având în vedere că Navara este construită pentru muncă grea, putând să care o sarcină utilă de până la 1.046 kg. Asta înseamnă că poți transporta lejer în benă un ATV, o motocicletă sau un scuter de apă, ca să te bucuri de escapade motorizate. Sistemul de ancorare C-channel ajută la fixarea sigură a obiectelor în benă. Iar versiunea N-Guard este echipată cu oblon pentru benă, care are eleron integrat. Din ampla listă de accesorii se mai poate comanda suport pentru biciclete și hard-top pentru benă, cu geamuri laterale escamotabile.

De asemenea, Nissan Navara N-Guard are o capacitate de tractare de 3,5 tone și dispozitiv de cuplare cu cârlig și priză cu 13 pini. Cu alte cuvinte, te invită să cuplezi rulota și să pleci într-o vacanță în natură.

ROT_5726

Iar odată ce te aventurezi în afara șoselei trebuie să-ți aduci mai întâi aminte de limitările tale ca abilități de șofer în off-road. Și, desigur, asigură-te că ai anvelope potrivite. Fiindcă Nissan Navara N-Guard face foarte simplă traversarea unor trasee destul de dificile. Vorbim despre un pick-up cu oase tari. Are șasiu foarte rigid, cu profil dreptunghiular închis de tip scară, făcut din oțel de înaltă rezistență. Garda la sol generoasă de 224 mm, capacitatea de trecere prin vaduri cu adâncime de până la 600 mm, unghiul de atac de 30 de grade și unghiul de degajare de 24 de grade sunt specificații care îi permit lui Nissan Navara să urce cu nonșalanță peste terenul accidentat, chiar și când este cuplată doar tracțiunea la puntea spate. Altfel, comutarea în modurile 4×4 se impune când off-road-ul devine cu adevărat dificil, iar suprafața de rulare este anevoioasă. Pe lângă modul 4WD High, se poate comuta 4WD Low, pentru a te ajuta să scapi ușor din condiții de off-road greu sau când dai de suprafețe unde zăpada, nisipul sau noroiul au adâncimi crescute. Un mare ajutor în teren greu este și diferențialul spate blocabil electronic, care împarte cuplul între cele două roți din spate. La fel, pornirea din rampă și coborârea în pantă sunt asistate de sistemele Hill Start Assist, respectiv Hill Descent Control.

Condițiile de aderență slabă sunt combătute și pe asfalt, cu ajutorul sistemului de control al tracțiunii, care reduce puterea motorului și frânează roțile care patinează. Lista de dotări de siguranță a modelului Nissan Navara N-Guard include standard și sistemul de frânarea automată, care este declanșată atunci când radarul mașinii detectează o posibilă coliziune frontală iar șoferul nu reacționează la avertizările sonore și vizuale inițiale. Lista de dotări cuprinde și cruise control și 7 airbag-uri (frontale, laterale pentru scaunele din față, tip cortină pentru ambele rânduri de locuri și un airbag la nivelul genunchilor șoferului).

ROT_5852

Tot în dotarea standard, Nissan Navara N-Guard este prevăzut cu sistemul Around View Monitor. Acesta folosește cele 4 camere video ale pick-up-ului pentru a afișa pe ecranul tactil de 7 inch din centrul planșei de bord o imagine panoramică de 360 de grade asupra mașinii. În plus, șoferul poate selecta prim-planuri cu pentru zona frontală, spatele și lateralele mașinii. Acest sistem video, care completează senzorii de parcare posteriori, ne-a dovedit utilitatea atât în off-road, cât și în aglomerația din oraș. De altfel, pentru a face mai ușoară manevrarea în mediul urban, Nissan a scurtat ampatamentul marelui pick-up cu 50 mm, față de generația anterioară. Asta a ajutat la reducerea razei de bracaj, care acum este de 12,4 metri.

Drept urmare, în oraș, te descurci cu Nissan Navara N-Guard cam cum reușești și cu un SUV de dimensiuni mari. Sentimentul și standardele de SUV sunt replicate și de atenția pe care versiunea N-Guard a acordat-o rafinamentului interiorului. Nicidecum nu mai vorbim de un interior spartan. Este simplu, dar majoritatea materialelor au suprafețe moi, plăcute la atingere. Iar configurația și butoanele sunt preluate de la SUV-urile Nissan. Scaunele oferă un confort bun inclusiv la drum lung. Scaunele față sunt încălzite, iar cel al șoferului este reglabil electric și are reglaj lombar. Versiunea de echipare N-Guard se distinge cu atât mai mult prin detaliile de personalizare. Un detaliu specific sunt cusăturile galbene ale tapițeriei scaunelor, care este făcută din piele neagră și material textil. La rândul lor, covorașele din habitaclu au design specific N-Guard. Trapa electrică și sistemul de climatizare automată cu reglaj pe două zone sunt dotări standard pentru acest pachet de echipare și completează confortul din habitaclu.

Versiunea N-Guard se distinge la exterior printr-un plus de personalitate, care subliniază alegerea pick-up-ului Navara drept automobil de lifestyle. Este oferit în versiuni vopsite în Black Metallic, Pearl White sau Dark Grey și se remarcă prin culoarea neagră a mai multor elemente precum grila frontală, ornamentele pentru proiectoarele de ceață, mânerele de portiere, capacele de oglinzi exterioare, bara de protecție posterioară tip treaptă, treptele laterale, stickere laterale cu grafică personalizată N-Guard și jantele de aliaj cu diametru de 18 inch.

În ceea ce privește motorizarea, modelul Nissan Navara N-Guard este propus doar cu varianta de 190 CP a propulsorului diesel bi-turbo 2.3 dCi DPF. Se poate alege o cutie manuală, sau o transmisie automată cu 7 trepte, așa cum a avut și modelul testat de noi. Atât motorul, cât și transmisia au reglaje care favorizează confortul, eficiența de combustibil și o exploatare versatilă și ușoară a abilităților de cărăuș și off-roader. Livrarea cuplului de 450 Nm de la un nivel de turații jos contribuie la un răspuns elastic și în traficul din oraș. Modul de schimbare manuală a treptelor oferit de transmisia automată ajută în cazurile când dorești să execuți depășiri mai prompte. Nissan creditează motorul 2.3 dCi cu un consum mediu de 6,9 l/100 km. Dar, cum pe parcursul testului am călătorit 3 persoane, cu bagaje și aparatură, și am cutreierat trasee mixte, am depășit această valoare cu aproape un 1 litru.

Nissan Navara N-Guard este disponibil în România cu prețuri ce încep de la 40.030 euro cu TVA pentru versiunea cu transmisie manuală și 41.770 euro cu TVA pentru cea cu transmisie automată cu 7 trepte. În aceste prețuri este inclusă garanția standard de 5 ani sau 160.000 km.

ROT_5791

Citeste si...

Chronoswiss Regulator Alfa Romeo Quadrifoglio Edition – Un tribut dedicat berlinei sport Giulia Quad...
Rebellion Predator 2.0 GMT Zenvo – Ceasul care înfrânează timpul

Lasa un comentariu:

Comentarii