Advertisement
EDITORIAL — martie 28, 2013 at 11:17 am

Domnilor, o întrebare, un răspuns și o revistă în consecință.

by

Andrei BarbuCând o mașină nu mai este doar o mașină? Atunci când cel care o conduce nu este doar un șofer.

Să fie mai bine de șase ani de când scriu despre mașini și mai mereu am avut impresia că nu scriu în revista care trebuie! Am simțit că, tot comparând cai-putere și liste de dotări, ceva esențial se pierde din descifrarea farmecului unei mașini. Ce anume? Tocmai firescul ei. Și nu sunt singurul care crede asta. Așa s-a născut această revistă. Ce ne propunem să realizăm? Ei, aici povestea e puțin mai complicată sau, de ce nu, poate fi foarte simplă. Depinde doar de perspectiva din care privești. Unul dintre răspunsuri este că vrem să scoatem pe piață o revistă auto de calitate, care să combine această pasiunea automobilistică și câteva povești de lifestyle. Nu idolatrizăm, nu lăudăm mașinile din aripă-n aripă și nici nu vorbim doar despre supermașini. Pe de altă parte, nu ne îngropăm în măsurători, date tehnice și beneficii de cumpărare, pentru că nu vrem ca această revistă să fie un „ghid al cumpărătorului“. Nici pe departe.

Ne propunem în schimb să analizăm, să vă povestim și să privim mașinile din altă perspectivă. Poate fi aceea a unui pilot de Boeing 777, să zicem. Sau a unui medic, ori a unui avocat, ori a unui programator flash, ori a unui solist de trupă rock. Indiferent despre ce meserie vorbim, de fapt, ne propunem să prezentăm mașinile văzute prin ochii unui gentleman. Și pentru că am ajuns la acest cuvânt, gentleman, trebuie să vă spunem și ce înseamnă pentru noi. În primul rând, nu e vorba de ținută. Poți fi un gentleman și la ținută black tie, dar și în Converse și tricou. E vorba de atitudine, de prestanță, de comportament. De gesturi, de detalii, de expresie și de eleganță. Pentru că, până la urmă, eleganța vine din interior. Și mai ține, de ce nu, și de comportamentul în trafic, la volan. Nu, nu ne propunem nici să avem un rol moralizator față de șoferul român cu apucături mai puțin civilizate.

Și sperăm să facem tot ce ne-am propus, în fiecare număr, cu ajutorul gentlemenilor din „spațiul public“ românesc. Ei vor testa alături de noi diferite modele auto, iar noi vă vom transmite mai departe părerea lor despre ele. Iar planul nostru este unul de durată, pentru că nu ducem lipsă nici de mașini cu vino‑ncoace, nici de bărbați inteligenți, care știu să le guste farmecul. Ce e nou în proiectul nostru? Așa cum spuneam la început: perspectiva. E puțin lucru? Noi zicem că nu. Pentru că altminteri Gentleman’s Car n-ar fi decât „încă o revistă cu mașini“, tot așa cum paharul acesta ar putea să pară unul de ice tea. Și, slavă Domnului, nu e •

Citeste si...

Predicție: Copiii născuți azi nu vor șofa
Care va fi ultima mașină cu volan?

Lasa un comentariu:

Comentarii